سردار مهری: ۵۰ درصد کشته‌ها در راه‌های کشور پس از وقوع تصادف فوت می‌کنند

کدخبر: 1030288

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: سال گذشته ۱۶ هزار و ۸۷۲ نفر در راه‌های کشور به علت حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که یک هزار و ۲۵۰ نفر آن مربوط به راه‌های روستایی بوده است

به گزارش «نسیم»، سردار تقی مهری روز دوشنبه در نخستین کنفرانس ملی حمل و نقل روستایی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 300 هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی در راه های کشور مصدوم شدند، افزود: 50 درصد کشته ها در راه های کشور پس از وقوع تصادف فوت می کنند و این نشان می دهد برای کمک به مصدومان باید تعداد آمبولانس های هوایی و زمینی در راه های کشور افزایش یابد.

وی با اشاره به گزارش سازمان بهداشت جهانی یادآور شد: طبق گزارش این سازمان، سالانه به طور متوسط بیش از یک میلیون و 200 تا 300 هزار نفر در جهان براثر حوادث رانندگی کشته و سالانه بیش از 50 میلیون نفر نیز مصدوم می شوند.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 129 هزار کیلومتر جاده روستایی داریم که بیش از 50 و یا 60 درصد از جاده های کشور را به خود اختصاص می دهند و جمعیت زیادی نیز در روستاها سکونت دارند، بنابراین حمل و نقل و جابجایی مردم در راه های روستایی اهمیت زیادی دارد.

سردار مهری گفت: هم اکنون در کشور 18 میلیون وسیله نقلیه خودرو پلاک کلی دارند و بیش از 10 میلیون موتورسیکلت تردد می کنند و قطعا کنترل آنها مستلزم برخورداری از تجهیزات و امکانات مناسبی است.

پلیس راهور تاکنون به کمک ادارات راه و شهرسازی استان ها و سازمان راهداری موفق به رفع بیش از 3 هزار و 200 نقطه پر حادثه در کشور شده است وهم اکنون یک هزار و 800 دوربین تردد و سرعت، کنترل حرکت خودروها را در راه های کشور بر عهده دارند.

سردار مهری با اشاره به افزایش 6 میلیون سفر در فواصل 100 کیلومتری شهرها، گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد سفرها از طریق جاده انجام می شود که امیدواریم با ارتقای بیشتر سایر بخش های حمل و نقلی بتوانیم این بار سنگین جاده ها را کاهش دهیم.

وی گفت: سهم راه های روستایی از کشته های حوادث رانندگی در سال 88 را 9.5 درصد عنوان کرد و گفت: در پایان سال گذشته این رقم به 7.4 درصد کاهش یافت.

نخستین کنفرانس ملی حمل و نقل روستایی به منظور بررسی نقش سیستم حمل و نقل و شبکه راه روستایی در توسعه اقتصاد روستایی و افزایش ایمنی تردد در راه های روستایی کشور روز 13 مهرماه سال در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

ارسال نظر: