منتظرالمهدی: شرکاء اجتماعی پلیس در حراست از حجاب و عفاف پای کار بیایند

کدخبر: 1033039

معاون اجتماعی ناجا افزود: پلیس در کنار دیگر شرکاء و نهادهای مسئول در مأموریت پراهمیت عفت عمومی و حجب و حیا، می‌تواند چهره و سیمای شهر را به طلیعه و منظری از جامعه اسلامی تبدیل کند

به گزارش «نسیم»، سردار دکتر سعید منتظرالمهدی در بیستمین نشست کارگروه عفاف و حجاب کشور که با حضور دستگاه‌های مرتبط اعم از نمایندگان مجلس و نهاد‌ها و سازمان‌های مسئول تشکیل شد، گفت: پلیس، آخرین ایستگاه در بین ۲۶ دستگاه مسئول در امر عفاف و حجاب است.

وی در ادامه اصلیترین علت بدحجابی و تبرج در جامعه از منظر روان‌شناسی را، کاهش اعتماد به نفس، دانست و افزود: زنان و مردان ما بالفطره دین مدار هستند و خوشبختانه در سال جاری نیز، افزایش کشف حجاب و بی‌بند و باری نداشتیم اما بهرحال، در برخی از نقاط، تجری و بدحجابی وجود دارد. منتظرالمهدی با اشاره به اینکه در موضوع عفاف و حجاب، همگان باید به میدان آمده و نقش خود را ایفا کنند، گفت: اگر شرکای اجتماعی پلیس وظیفه خود را در راستای افزایش عفت عمومی و حجب و حیا در جامعه، بدرستی انجام دهند، دیگر نیازی به اقدام پلیس نیست. معاون اجتماعی ناجا بر اهتمام جدی پلیس در ایفای نقش سلبی خود و حتی فرا‌تر از آن، در حوزه پیشگیری و آموزش همگانی، تأکید کرد و گفت: تقویت حوزه ایجاب و پیشگیری اجتماعی، با هدف کاهش هزینه‌های حاصل از مداخله و مقابله انتظامی، صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی بر سر اصول خود پافشاری می‌کند و پاسداری از ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در جبین و پیشانی مأموریت‌های خود می‌داند. به گفته وی، پلیس همواره به امنیت اخلاقی جامعه و فراهم کردن زیرساخت‌های این مهم، توجه ویژه دارد تاجاییکه تأمین این بخش از امنیت برای آحاد مردم، از دغدغه‌های اصلی فرمانده نیروی انتظامی است.

منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: پلیس در کنار دیگر شرکاء و نهادهای مسئول در مأموریت پراهمیت عفت عمومی و حجب و حیا، می‌تواند چهره و سیمای شهر را به طلیعه و منظری از جامعه اسلامی تبدیل کند.

ارسال نظر: