رئیس مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش خبر داد

یکپارچه‌سازی آموزش‌های پیش‌دبستانی به‌زودی در دستور کار قرار می‌گیرد

کدخبر: 2004320

رئیس مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش گفت: موضوع یکپارچه‌سازی آموزش‌های پیش‌دبستانی از موارد مهم و موردتوجه است که به‌زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت و همسان‌سازی و مدیریت یکپارچه مدارس پیش‌دبستانی اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، مرضیه گرد در نشست خبری خود به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: آموزش‌وپرورش مجموعه فرادستگاهی بوده و مأموریت‌های آن در یک دستگاه خاص قابل‌تعریف نیست .

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و نقش آموزش‌وپرورش قانون شورای آموزش‌وپرورش در 26 دی‌ماه سال 92 به‌عنوان یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی مصوب و اجرایی شد .

معاون وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: با توجه به سند تحول بنیادین جایگاهی برای شورای آموزش‌وپرورش تعریف‌شده تا بتوان از ظرفیت‌های موجود استفاده‌شده و از جلسه تشریفاتی به جلسات کارشناسی تبدیل شود و کارها با نتایج مؤثری انجام گیرد .

وی اذعان داشت پنج محور در شوراها با عنوان آموزش‌وپرورش، مسائل تندرستی و سلامت، اداری و پشتیبانی و همچنین پژوهش تشکیل‌شده است .

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش افزود:‌یکی از برنامه‌های شوراهای آموزش‌وپرورش مبارزه با بی‌سوادی، بازگشایی مدارس و پروژه مهر، انسداد بی‌سوادی و برگزاری المپیادهای ورزشی است .

وی ادامه داد: حل مشکلات سخت‌افزاری در مدارس به طرح مسائل جانبی پرداخته و همچنین تربیت فرزند مبارزه با هرگونه مخالفت با تعلیم و تربیت و هم‌چین شیوه‌هایی که برای آموزش هر چه بیشتر فرزندان لازم است در این شوراها موردبررسی قرار گیرد .

گرد ادامه داد: در شوراهای آموزش‌وپرورش در هر استانی مواردی که مواردی که موردنیاز است در دستور کار قرار می‌گیرد و همچنین مشکلات تربیتی و مسائل مالی منطقه درصورتی‌که مطرح شود مورد طرح و توجه قرار خواهد گرفت .

وی بابیان اینکه هدف شوراها تصویب امکانات برای رفع مشکلات است گفت: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای هویت‌سازی فرزندان و نیز شادابی‌سازی مدارس ازجمله موضوعات موردبررسی و توجه در شورها است .-

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده آموزش‌وپرورش اذعان داشت: در کل کشور 679 شورای آموزش‌وپرورش تشکیل شد که 9 هزار و 489 هزار نفر عضو و صاحب‌نظر هستند و همچنین در سطح استان‌ها 277 شورا نیز تشکیل شد .

وی ادامه داد: 38 هزار و 659 مصوبه داشته‌ایم که 32 هزار و 714 مصوبه اجرایی شد .

گرد گفت: یکی از کارهای شورای آموزش‌وپرورش این است که مدارس هیئت‌امنایی را موردبررسی قرار دهد و بر روی آن‌ها نیز نظارت داشته باشد زیرا یکی از رویکردهای این مدارس تأمین اعتبار از طریق هیئت‌امنایی است و نباید به اولیاء فشاری از جهت تأمین اعتبار وارد بیاید .

وی ادامه داد: هدف شوراها و تشکیل مدارس هیئت‌امنایی این است که فشاری بر دوش اولیاء نباشد و همچنین بندهای قانونی در خصوص سهم آمورش و پرورش مورد تأیید و تأکید قرار گیرد .

گرد: بابیان اینکه عملکرد شوراها متفاوت است گفت: ازلحاظ سهم آموزش‌وپرورش در حوزه در برخی استان‌های به دلیل عدم رعایت مواردی با مشکلاتی مواجه بودیم اما باید با همه مشکلات بتوانیم هزینه‌های نوسازی مدارس از طریق سهم آموزش‌وپرورش به دست آوریم .

گرد ادامه داد: در شش ماه اخیر سال جاری تاکنون 42 میلیارد تومان از بودجه سهم آموزش‌وپرورش وصول‌شده است و هزینه‌هایی که صورت گرفته از ماده 18 و تبصره‌های الحاقی است .

وی خاطرنشان کرد: سهم آموزش‌وپرورش کم است و انتظار داریم تا پایان سال تعامل و همکاری صورت گیرد و افزایش اعتبار بودجه را داشته باشیم .

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده آموزش‌وپرورش گفت: از منحرف شدن مدارس هیئت‌امنایی جلوگیری می‌کنیم و در پایان سال تحصیلی هر یک از مدارس هیئت‌امنایی ارزیابی می‌شود و مدارسی که نتوانند به اجرای تشکیل هیئت‌امنایی باری را بردارند باید به وضعیت سابق خود بازگردند .

وی افزود: تشکیل مدارس هیئت‌امنایی کمک به مردم است و این مدارس باید با هزینه خارج از دید اولیاء تأمین اعتبار کنند .

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده آموزش‌وپرورش در پایان بابیان اینکه حدود یک هزار و 307 میلیارد تومان در سال گذشته درآمد از قانون شوراها وجود داشت گفت: آموزش‌وپرورش نهادی است که به کمک سایر دستگاه به سرمایه‌گذاری نیاز دارد و برای توسعه کشور باید آموزش‌وپرورش توسعه‌یافته‌ای وجود داشته باشد و برای این هدف نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها هستیم .

ارسال نظر: