معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد:

مردم شریک استراتژیک کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند

کدخبر: 2009764

معاون حمایت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام اینکه امروز موضوع فقر یک‌بعدی نیست گفت: مشکلات کمیته امداد امام خمینی (ره) بسیار پیچیده‌تر از مسائل اقتصادی و مسائل اجتماعی را در برمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، علی‌محمد ذوالفقاری در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه موضوعات اجتماعی ازجمله طلاق، اعتیاد، بیماری صعب‌العلاج مسائل امروز افراد تحت پوشش کمیته امداد است گفت: در دوران تحریم فقر تشدید شد و دیگر یارانه به‌تنهایی قادر به حل مشکلات فقر نیست.

وی با اشاره به تأثیر خدمات اجتماعی بر کاهش فقر گفت: درخواست ما از دولت گذشته این بود که یارانه‌های افراد تحت پوشش را در اختیار کمیته امداد قرار دهد تا ما بتوانیم با افزودن منابع اعتباری خود این مبالغ را همراه با خدمات مددکاری ارائه دهیم.

ذوالفقاری ادامه داد: یک‌میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانواده تحت پوشش کمیته هستند که 51 درصد آن‌ها در روستا زندگی می‌کنند همچنین یک‌میلیون و 500 سالمند تحت پوشش هستند که 38 درصد آنان شهرنشینان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 200 هزار کودک یتیم زیرپوشش کمیته‌اند همچنین 56 از میان مددجویان کل این مجموعه زن هستند که 10 درصد از زنان سرپرست خانواده براثر طلاق مشمول پوشش کمیته امداد شده‌اند.

معاون حمایت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه هرساله 10 درصد از جمعیت تحت پوشش به دلیل وانمود سازی از پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند گفت: متأسفانه هرساله به همین میزان مددجو به کمیته اضافه می‌شود.

ذوالفقاری اشتغال، کارآفرینی، اخذ حقوق از تأمین اجتماعی، مرگ‌ومیر، ازدواج دختران و ازدواج مجدد زنان سرپرست خانواده را ازجمله دلایل خارج شدن افراد تحت حمایت اعلام کرد.

وی توانمندسازی را از برنامه‌ای اصلی کمیته برشمرد و گفت: توانمندسازی سازمانی، جذب نیروهای مجرب، توانمندسازی اجتماعی و توانمندسازی خانواده سه رکن اصلی این خدمات است. در حوزه توانمندسازی اجتماعی تلاش می‌کنیم تا بتوانیم وظایف جامعه را در برابر فقر به افراد جامعه بشناسانیم تا مردم دغدغه ملی نسبت به فقر داشته و علل به وجود آمدن این معضل اجتماعی را بشناسند.

ارسال نظر: