وزیر علوم خبر داد

ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری در دستور کار وزارت علوم است

کدخبر: 2011146

وزیر علوم گفت: برگزاری دوره‌های مشترک، مقاطع تحصیلی مشترک، تحقیقات مشترک و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری در دستور کار وزارت علوم است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد فرهادی امروز در مراسم تقدیر از نفرات برتر آزمون سراسری سال 94 اظهار داشت: طرح آمایش سرزمینی را در برنامه آموزش عالی و علم و فناوری کشور به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم کرده ایم .

وی گفت: گستردگی رشته های تحصیلی سبب نیازمند بودن به یک مطالعه جدی تر و عمیق تر داشت .

فرهادی گفت: وزارت علوم در این راستا استان به استان و منطقه به منطقه نیازسنجی کرد و امیدوارم پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی این طرح اجرایی شود .

فرهادی یادآور شد: هر چند که از هم اکنون نیز در زمینه هایی همچون منطقه بندی کشور، تعیین دانشگاه های برتر و برقراری ارتباطات علمی با سایر کشورها را شروع کرده ایم .

وزیر علوم اظهار کرد: برگزاری دوره های مشترک، مقاطع تحصیلی مشترک، تحقیقات مشترک و ایجاد شرکت های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری در دستور کار وزارت علوم است .

وی گفت: در راستای طرح آمایش سرزمینی سازماندهی آموزش عالی مد نظر است؛ بازنگری بسیاری از رشته های تحصیلی هم اکنون به اتمام رسیده است. به گونه ای که 80 درصد رشته های فنی مهندسی، 90 درصد رشته های کشاورزی و 50 درصد رشته های علوم پایه این امر انجام شده است .

وی با اشاره به رشته های علوم پایه در آموزش عالی گفت: ما ظرفیت های زیادی در این رشته داریم که باید به خوبی آنان را مطرح کنیم .

وزیر علوم گفت: کاربردی کردن علوم انسانی، پیوست های فرهنگی و بین رشته ای از جمله اقدامات این وزارتخانه است .

وی در ادامه با اشاره به مساله کارآفرینی گفت: همه کارآفرینی به آموزش عالی بازنمی گردد و حداکثر 30 درصد سهم کارآفرینی مربوط به آموزش عالی است برهمین اساس ما مدعی هستیم اگر رشد اقتصادی کشور به هشت درصد برسد به طور حتم میزان اشتغال مناسبی را شاهد خواهیم بود .

وی ادامه داد: البته هم اکنون نیز به سبب سرمایه گذاری های مناسبی که در نیروی انسانی داشته ایم رشد مطلوبی داریم به گونه ای که 37 پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان اشتغال زایی می کنند .

بر اساس این گزارش در پایان این مراسم از نفرات برتر آزمون سراسری سال 94 تقدیر به عمل آمد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر: