با حضور وزیر ورزش و جوانان:

سامانه ملی کارآفرینی جوانان رونمایی شد

کدخبر: 2032891

سامانه ملی کارآفرینی (سمک) با هدف توانمندسازی جوانان کشور برای راه‌اندازی کسب و کار به ویژه در فضای مجازی، شبکه ملی کارآفرینی جوانان برای حداقل صد هزار نفر از جوانان کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در حاشیه جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان در محل ساختمان وزارت ورزش برگزار شد، سامانه ملی کارآفرینی (سمک) با هدف توانمندسازی جوانان کشور برای راه‌اندازی کسب و کار به ویژه در فضای مجازی، شبکه ملی کارآفرینی جوانان برای حداقل صد هزار نفر از جوانان کشور راه‌اندازی شد.

این سامانه برخط به عنوان اولین شتاب دهنده مجازی کارآفرینی در کشور است که به عنوان یک هاب خدمات گوناگون در راستای ترویج فرهنگ و توسعه کارآفرینی در میان جوانان را تأمین و ارائه می‌کند. فرایند اجرای این طرح با حمایت و مشارکت معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و در قالب تشکیل شبکه کارآفرینی از میان اعضای سمن‌های جوانان در مدت زمان دو سال است.

از جمله ویژگی‌های مهم این سامانه ارائه خدمت توانمندسازی، مشاوره و راه‌اندازی کسب و کار به صورت برخط است همچنین ارائه کارت بانکی سمک با ویژگی‌های ممتاز از جمله 70 میلیون ریال بورسیه اعتباری برای هر جوان جهت بهره‌مندی از دوره‌ها، خدمات مشاوره و سایر برنامه‌ها از دیگر ویژگی های سامانه سمک است.

ارائه خدمات شتاب دهی به هسته‌های تشکیل شده از ابتدای تشکیل تا مرحله راه‌اندازی و ارائه میز کار همراه با امکانات کامل و همچنین ارائه خدمات کلینیک به صورت ارتباط زنده تصویری میان متخصصان و کاربران از ویژگی‌های سامانه ملی کارآفرینی است.

توانمندسازی عمومی و تخصصی در قالب دوره‌های آفلاین بدون پرداخت وجه، ارائه دوره‌های آموزشی تخصصی به صورت آنلاین و زنده و اعطای بورسیه اعتباری صرفا توسط این باشگاه انجام می شود.

ارائه خدمات مشاوره، ارائه میز کار همراه بر بستر موبایل و حمایت و پشتیبانی پس از راه‌اندازی کسب و کارها تا حداقل یک سال از خدمات مهم باشگاه سمک است.

سامانه ملی کارآفرینی هم‌اکنون از روی پرتال وزارت ورزش و جوانان قابل دسترسی است. همینطور علاقمندان می‌توانند از طریق آدرس WWW.JAVANAN.SAMAKNET.COM به سامانه ملی کارآفرینی مراجعه کرده و از خدمات این سامانه استفاده کنند.

ارسال نظر: