بر اساس مصوبه مجلس

مؤسس مدرسه غیردولتی می‌تواند مکان واحد آموزشی را با موافقت شورای نظارت استان تغییر دهد

کدخبر: 2033120

نمایندگان مجلس مصوب کردند که مؤسس مدرسه غیردولتی می‌تواند مکان واحد آموزشی را با موافقت شورای نظارت استان و رعایت آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف، تغییر دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را مورد رسیدگی قرار داده و مواد 28، 29، 30 و 31 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، در صورت وجود دانش‌آموز داوطلب در محل، همه‌ساله حداقل بیست درصد (20%) از کل ظرفیت پذیرش مدارس غیردولتی به دانش‌آموزان آن محل اختصاص می‌یابد.

وکلای ملت، مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را موظف کردند که به ازای کمک‌های دریافتی از دولت، دانش‌آموزانی را که امکان پرداخت شهریه ندارند با معرفی آموزش و پرورش ثبت‌نام نمایند. در این مورد دانش‌آموزان خانواده فرهنگیان، ایثارگران (شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان دارای حداقل شش‌ماه سابقه حضور در جبهه) و افراد بی‌سرپرست در اولویت هستند.

تبصره 1- شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان مذکور در این ماده را شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی تعیین می‌نماید.

تبصره 2- سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی موظف است سالانه گزارش نحوه اجرای این ماده را به شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی ارائه دهد.

طبق مصوبه مجلس، برنامه‌های آموزشی و پرورشی، کتب درسی و امتحانات مدارس غیردولتی و محتوای آموزشی و پرورشی و ورزشی مراکز غیردولتی طبق قوانین و مقررات عمومی وزارت آموزش و پرورش و مراکز آموزشی و پرورشی است.

خانه ملتی‌ها مقرر کردند که آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف، ظرف مدت سه‌ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

تبصره- مؤسس مدرسه غیردولتی می‌تواند مکان واحد آموزشی را با موافقت شورای نظارت استان و رعایت آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف، تغییر دهد یا تبدیل به احسن نماید مشروط بر آنکه مکان و ساختمان جدید از نظر قیمت و ضوابط و مقررات سازمان نوسازی و تجهیز مدارس همسطح یا مرغوب‌تر از مکان و ساختمان قبلی باشد.

ارسال نظر: