کشف زمین خواری ۲۲ هکتاری در خراسان شمالی

کدخبر: 2048651

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: یک فقره زمین خواری ۲۲ هکتاری به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در شهرستان رازوجرگلان کشف شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار علیرضا مظاهری با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده با موضوع تصرف غیر قانونی اراضی ملّی در شهرستان راز و جرگلان، ماموران پلیس آگاهی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند .

این مقام ارشد انتظامی در استان، افزود: شاکی پرونده با حضور در پلیس آگاهی شهرستان راز و جرگلان اظهار داشته که یک قطعه زمین کشاورزی به ابعاد 16 هکتار و ثمن معامله یک میلیارد و 400 میلیون ریال از شخصی خریداری کردم و اخیرا متوجه شدم وی قسمتی از اراضی ملّی را به من فروخته است .

وی بیان داشت: ماموران با توجه به اظهارات شاکی برای احراز صحت و سقم موضوع، استعلامات لازم را از اداره منابع طبیعی بعمل آوردند که در نهایت مشخص شد، اظهارات شاکی صحت داشته و 22 هزار متر مربع از زمین مطروحه جزء اراضی ملّی قراردارد .

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: متهم به پلیس آگاهی احضار و از وی پیرامون تصرف و فروش اراضی ملّی بازجوئی بعمل آمد که به بزه انتسابی خود معترف شد و پرونده متشکله پس از تکمیل تحقیقات، جمع آوری اسناد و مدارک به مراجع قضائی ارسال شد .

سردار مظاهری همچنین با اشاره به تشدید مقابله با زمین خواری، تصریح کرد: یکی از ماموریت های پلیس آگاهی نیروی انتظامی، مبارزه با جرایم اقتصادی است که این ماموریت توسط اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی انجام می شود .

وی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس برقرار کنند و یا با مراجعه حضوری کارآگاهان را در جریان جزئیات موضوع قرار دهند تا رسیدگی به این پرونده ها در دستورکار پلیس قرار گیرد .

ارسال نظر: