مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:

راه‌اندازی سامانه بیمه بیکاری/ ۲۰۴ هزار نفر حقوق بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

کدخبر: 2051550

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی از پوشش ۲۰۴ هزار نفری صندوق بیمه بیکاری خبر داد و گفت: با راه‌اندازی سامانه بیکاری از دیماه سال گذشته، رفع همپوشانی اطلاعات مقرری بگیـران و جلوگیری از پرداخت غیرحق مقرری انجام شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیروس نصیری با بیان اینکه سامانه بیمه بیکاری تامین اجتماعی از اردیبهشت سال گذشته بتدریج در 10 استان پایلوت شد اظهار کرد: این سامانه از دی ماه به صورت جاری فعال است و دو روز پیش رسما از سوی وزیر رفاه افتتاح شد و در حال حاضر 204 هزار نفر حقوق بیمه بیکاری دریافت می کنند.

وی افزود: از جمله محاسن سامانه بیمه بیکاری این است که دیگر در شعب، کار دست و پاگیر صدور چک و دیگر درگیری های مالی برای پرداختی ها را انجام نمی دهیم و امور مالی یکجا چک صادر می کند و دیگر این اتفاق که حقوق ها در استانها با تاخیر پرداخت شوند رخ نمی‌دهد؛ در واقع همه حقوق ها در یک روز واریز می شود و از این منظر با اهمیت است.

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی افزایش بهره وری و استفاده بهتر از باقی مانده اعتبارات تجمیع شده را یکی دیگر از مزایای اجرای این طرح دانست و گفت: یکی دیگر از اتفاقات خوبی که رخ داده، رفع همپوشانی‌هاست، پیش از این افرادی را داشتیم که ممکن بود یکجا شاغل باشند و از یک جا حقوق بگیرند و از ما نیز حقوق بیمه بیکاری دریافت کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: