فرمانده انتظامی استان مازندران خبر داد:

کاهش ۲۲ درصدی کشته‌شدگان حوادث رانندگی در مازندران/ آموزش، نقش موثری در کاهش تصادفات دارد

کدخبر: 2058558

فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: در پنج ماه نخست امسال در مجموع حوادث رانندگی درون شهری و برون شهری شاهد کاهش ۱۶ درصدی حوادث رانندگی هستیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار سید محمود میرفیضی با اعلام این خبر گفت: در پنج ماه نخست امسال در مجموع حوادث رانندگی درون شهری و برون شهری شاهد کاهش 16 درصدی حوادث رانندگی هستیم.

وی تصریح کرد: در همین ارتباط در طول سال جاری کشته شدگان حوادث رانندگی 22 درصد کاهش داشته است و عمده ترین علل بروز حوادث رانندگی انحراف به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم اعلام شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، نقش آموزش را در بهره وری و کاهش حوادث رانندگی موثر دانست و افزود: بی تردید نقش آموزش و اطلاع رسانی در کاهش حوادث رانندگی بسیار موثر است.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از توانمندی ها و ظرفیت های موجود، گفت: با تجزیه و تحلیل آمار و توجه به وضعیت جغرافیایی و بومی منطقه، می توان حوادث جاده ای و ترافیک را مدیریت کرد.

سردار میرفیضی با تاکید بر حضور هدفمند ماموران پلیس راه و راهور در محورهای مورد نیاز بر تشدید اقدامات کنترلی و اعمال قانون در راستای کاهش حوادث رانندگی تاکید کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران همچنین بر استفاده از ظرفیت دهیاران در حوزه راه های روستایی تاکید کرد و افزود: برای نصب تابلوهای هشدار دهنده در محورهای روستایی با تشکیل جلسات هماهنگی با دهیاری ها و تقویت نیروهای گشت پلیس راه در ساعات پرحادثه از بروز حوادث پیشگیری شود.

سردار میرفیضی با اشاره به در پیش بودن روزهای پایانی فصل تابستان و افزایش مسافرت ها در این ایام بر ضرورت تشدید طرح های ترافیکی و انتظامی در محورهای مواصلاتی استان و معابر عمومی درون شهری، تاکید کرد.

وی افزود: روانسازی ترافیک، برقراری نظم، امنیت، آسایش و آرامش، انضباط اجتماعی و ترافیکی، برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی، برخورد با تخلفات راهور و تخلفات حادثه ساز از جمله ماموریت های پلیس در طرح ویژه تابستان است.

ارسال نظر: