رئیس مرکز توسعه فناوری نانو در حوزه برق و انرژی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

جایزه مصطفی(ص) بهترین فرصت برای معرفی دانش کشورهای اسلامی است

کدخبر: 2060973

رئیس مرکز توسعه فناوری نانو در حوزه برق و انرژی گفت: جایزه مصطفی(ص) با معرفی فناوری‌­های جدید و ایجاد فضای رقابتی، می‌تواند دانش کشورهای اسلامی را به جهان معرفی کند.

نسترن ریاحی رئیس مرکز توسعه فناوری نانو در حوزه برق و انرژی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین » با اشاره به جایگاه علمی کشور اظهار کرد: سطح علمی کشور در زمینه نانو فناوری قابل توجه است و به نظر می‌رسد کشور ما در زمینه این فناوری بسیار خوب حرکت کرده و برنامه­‌ریزی‌های موفقی داشته است.

وی در ادامه تأکید کرد: نکته مهمی که باید به آن توجه کرد، اهمیت دادن به ادامه مسیر و هدفمند کردن مسیر و حرکت رو به رشد در فناوری نانو است. کشور ما قابلیت‌های بیشتری در زمینه رشد و شکوفایی دارد و باید با هدفمندی هر چه دقیق­‌تر، در این زمینه گام بردارد.

ریاحی با اشاره به نقش مهم هدف­گذاری در رسیدن به اهداف و جایگاه­‌های علمی به ویژه بازگشت به دوران طلایی تمدن و فرهنگ اسلامی گفت: برای بازگشت به دوران شکوفایی علمی و تمدن کشورهای اسلامی لازم است هدف­گذاری مناسبی در خصوص کاربردهای فناوری به ویژه فناوری نانو، داشته باشیم و سعی کنیم از این فناوری نوین جهت رفع مشکلات صنعت استفاده کنیم.

وی با تأکید بر نقش جوایز علمی در توسعه علم و فناوری افزود: جوایز علمی علاوه بر ایجاد تشویق در محققان این فناوری، می‌تواند نقش مهمی در معرفی کشورهای اسلامی در سطوح بین المللی داشته باشد.

رئیس مرکز توسعه فناوری نانو در حوزه برق و انرژی تصریح کرد: نقش و حضور جایزه مصطفی(ص) در توسعه فناوری نانو می­‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد و با معرفی فناوری‌های جدید و ایجاد فضای رقابتی مناسب، دانش کشورهای اسلامی را به جهان معرفی کند.

ریاحی با اشاره به دوره نخست برگزاری جایزه مصطفی(ص) بیان کرد: سطح داوری و انتخاب برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) در دی ماه سال 1394 مناسب بود و به عنوان نخستین دوره برگزاری از کیفیت مناسبی برخوردار بوده است.

ارسال نظر: