رئیس کمیته امداد در دیدار با استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:

می‌خواهیم یک قرض‌الحسنه واقعی و اسلامی بوجود آوریم/ ساخت خانه برای مددجویان از اهداف اصلی کمیته امداد

کدخبر: 2069492

پرویز فتاح گفت: با تشکیل صندوق قرض الحسنه کمیته امداد می‌خواهیم یک قرض الحسنه واقعی و اسلامی با احترام به مردم نیازمند بوجود بیاوریم و در این مسیر بسیاری از خیرین آماده هستند تا پولشان را در آنجا به امانت بگذارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »: مهندس سید پرویز فتاح در روز اول از بازدید خود از استان خراسان جنوبی در دیدار با سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند اظهار داشت: هدف ما برای این سفر این است که از آخرین وضعیت کمیته امداد در استان مطلع شویم تا برنامه‌ریزی‌های ما منطبق بر شرایط واقعی شود.

رئیس کمیته امداد گفت: متوسط افراد تحت پوشش در این استان از نظر نفر 10 درصد و از نظر خانواده 17 درصد می‌باشد که این آمار در کشور 5 درصد است بنابراین از این حیث آمار خراسان جنوبی خوب نیست.

وی افزود: من اساسا اعتقاد ندارم وجهه استان را محروم نشان دهیم چرا که بیان این چنین باعث نمی‌شود که برای استان امکانات جذب شود و این تفکر در کشور ما جواب نداده است.

فتاح در ادامه خاطر نشان کرد: باید بیشتر جنبه‌های مثبت، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در نظر گرفته شود.

عالیترین مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) به اساسی‌ترین مشکل این استان در سال‌های اخیر اشاره و بیان کرد: یکسری محرومیت‌های خدادادی مانند کمبود آب در استان وجود دارد که ما باید به کمک شما و مسئولان مشکلات استان را کم کنیم.

وی در ادامه افزود: در تاریخ کمیته امداد منحنی افراد تحت پوشش بالا بوده است، در اینجا یک سوال مطرح است و آن این است که به دلیل خشکسالی که بوجود آمده آیا می‌خواهیم تمام مردم را تحت پوشش ببریم؟ آیا این درست است؟

فتاح تصریح کرد: باید روحیه ما مانند پزشک باشد که به دنبال درمان است و زمانی برسد که خواستیم به مقام معظم رهبری گزارش بدهیم بگوییم که مددجویان ما کم شده‌اند. رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد اشاره کرد و بیان داشت: خراسان جنوبی نسبت به نُرم کشوری در دادن وام‌های قرض‌الحسنه وضعیت خوبی دارد، باید به نیازمندان وام قرض‌الحسنه داده شود.

وی ادامه داد: با دادن وام‌های خود اشتغالی می‌توانیم از این وضعیت خارج شویم چرا که اشتغال از مهمترین محورهایی است که باعث خروج مددجویان از پوشش امداد می‌شود. فتاح به یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد اشاره کرد و گفت: ساخت خانه برای نیازمندان جزء اهداف کمیته امداد است، ما حاضریم مشکل مسکن مددجویان را حل کنیم ولی امداد به تنهایی نمی‌تواند هم زمین را فراهم کند و هم بسازد.

وی بیان داشت: خواهش ما از استاندار این است که زمین با مجوز را فراهم کند و ساخت مسکن را امداد انجام خواهد داد. ما قول می‌دهیم هر زمینی که داده شود خانه را بسازیم. رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه افزود: واقعا در خراسان جنوبی زمین زیاد است که با قولی که آقای استاندار دادند امیدواریم یک حرکت جهادی انجام شود و به تبع حل مشکل خانه نیازمندان بسیاری از مشکلات آنها حل شود.

فتاح در ادامه این جلسه به روند تشکیل صندوق قرض‌الحسنه امداد اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مشکلاتی که داریم این است که مددجویان وام‌ها را می‌بایست از بانک‌ها دریافت می‌کردند که در این مسیر مشکلاتی وجود داشت که ما با جازه‌ای که از دکتر سیف رئیس بانک مرکزی گرفتیم این صندوق را راه اندازی کردیم.

وی در ادامه اظهار کرد: وام‌هایی که این صندوق می‌دهد تماما قرض الحسنه بوده و از مردم سودی گرفته نمی‌شود.

وی بیان داشت: ما می‌خواهیم یک قرض الحسنه واقعی و اسلامی با احترام به مردم نیازمند بوجود بیاوریم و در این مسیر بسیاری از خیرین آماده هستند تا پولشان را در آنجا به امانت بگذارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در تشریح اهداف صندوق قرض الحسنه امداد بیان داشت: این صندوق رقیب بانک‌ها نخواهد شد، و مواردی مانند جایزه و سود اصلا نخواهیم داشت این می‌تواند با نیتی که در امداد وجود دارد ایجاد شود.

فتاح در پایان بیان داشت: ما بیشتر می‌خواهیم امداد را نهادی اداره کنیم تا اداری، هم در مرکز همکاران ما این را به عنوان مرام پذیرفته‌اند و در استان خراسان جنوبی همکاران ما انسان‌های متواضع و اخلاق‌مداری هستند.

ارسال نظر: