در آخرین روز از سفر رئیس کمیته امداد صورت گرفت:

بازدید رئیس کمیته امداد از مناطق محروم خراسان جنوبی

کدخبر: 2069706

مهندس سید پرویز فتاح در آخرین روز از سفر به استان خراسان جنوبی به جنوبی‌ترین و محروم‌ترین مناطق این استان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »: مهندس سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دومین و آخرین روز از سفر خود به استان خراسان جنوبی به مناطق محروم این استان سفر و از نزدیک با مددجویان این مناطق دیدار کرد.

شهرستان نهبندان اولین مقصد از سفرهای روز دوم بود. این شهرستان در فاصله 200 کیلومتری جنوب بیرجند قرار داشته که نزدیک به 15 هزار مددجو تحت پوش کمیته امداد این شهرستان قرار دارند.

مهندس فتاح ابتدا با حضور در محل کمیته امداد نهبندان در جمع کارمندان و مددکاران این شهرستان از نزدیک به مسائل و مشکلات و نظرات اعضای کمیته امداد این شهرستان گوش داد و نکاتی در خصوص بهبود امدادرسانی به مددجویان محروم این منطقه ارائه کرد.

رئیس کمیته امداد پس از آن به دیدار یکی از خانواده‌های بدون سرپرست در روستای "خان شرف" در نزدیکی نهبندان رفت و از محل زندگی این خانواده بازدید کرد. در این خانه ساده مادری به همراه 5 فرزند یتیمش که که بزرگترین آنها دانش‌آموز سال ششم ابتدایی است زندگی می‌کنند. در این دیدار مهندس فتاح قول‌هایی برای حل مشکلات این خانواده داد.

مقصد بعدی روستای "دهسلم" در جنوبی‌ترین نقطه استان خراسان جنوبی و در فاصله‌ای 85 کیلومتری در جنوب نهبندان بود. این روستا از محروم‌ترین مناطق استان است اما مردمی خون‌گرم و انقلابی دارد که سال‌ها با مشکل بی‌آبی و توفان‌های شن دست و پنجه نرم می‌کنند. یکی از نکات جالب توجه در این سفر این بود که در زمان وزرات مهندس فتاح مشکل برق این منطقه حل شده بود.

بازدید از یکی از مددجویان امداد در روستای دهسلم اولین برنامه در این روستا بود. با شنیدن مشکلات و کمبودهای این خانواده قول‌هایی برای حل مشکلات این خانواده داده شد که از آن جمله تامین هزینه پیوند کلیه یکی از فرزندان این خانواده بود که چند وقتی است با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کرد.

پس از آن نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد این روستا اقامه شد و رئیس کمیته امداد با مردم این روستا به گفتگو پرداخت، اما در انتها قول مهندس فتاح برای فرستادن تمام 400 نفر ساکن این روستا به عتبات عالیات باعث شوق و شعف بسیار برای مردم سخت‌کوش اما ولایت‌مداراین سامان بود.

بعد از ظهر مسیر را به سمت بیرجند طی می‌کنیم و در بین راه مهندس فتاح و همراهان به منطقه سربیشه سر می‌زنند منطقه‌ای که 110 کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد و تا بیرجند در حدود 60 کیلومتر فاصله دارد. ابتدا بازدید از محل کمیته امداد سربیشه و پس از آن بازدید از یکی از خانواده‌های بدون سرپرست این شهرستان آخرین برنامه کاری این سفر بود.

در آینده نزدیک مشروح این سفر منتشر خواهد شد.

ارسال نظر: