معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر به «نسیم آنلاین» خبر داد:

آخرین جزئیات واژگونی اتوبوس زائران اربعین در اقلید/ زمین‌لرزه فاریاب خسارات جانی و مالی نداشت

کدخبر: 2073067

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به آخرین جزئیات واژگونی اتوبوس حامل زائرین اربعین در محور اقلید ـ یاسوج گفت: در اثر این حادثه ۲۵ مسافر جان خود را از دست داده و ۲۲ نفر مصدوم شدند.

شاهین فتحی در گفتگو با « نسیم آنلاین » در خصوص با آخرین جزئیات واژگونی اتوبوس حامل زائرین اربعین در محور اقلید گفت: در اثر این حادثه 22 مسافر مصدوم شده که 5 نفر آنها توسط هلال‌احمر و 17 نفر توسط نیروهای اورژانس به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال یافتند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه 21 نفر در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند، افزود: 4 نفر نیز حین انتقال به بیمارستان کشته شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با بیان اینکه 5 دستگاه آمبولانس هلال‌احمر و 3 دستگاه خودروی نجات جهت کمک به حادثه‌دیدگان به کار گرفته شد، خاطر نشان کرد: 12 نفر از مسافران در لابه‌لای لاشه‌های اتوبوس گرفتار شده بودند که اجساد آنها توسط نیروهای هلال‌احمر رهاسازی شد.

مرادی کمک راننده اتوبوس واژگون شده در محور اقلید که هم اکنون در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج تحت مداوا است به تسنیم گفت: اتوبوس نقص فنی داشت زیرا هنگامی که راننده قصد ترمز گرفتن داشت متوجه شد ترمز ندارد و در همین حین اتوبوس واژگون شد.

فتحی خاطرنشان کرد: زمین‌لرزه 4.2 ریشتری نیز ساعت 4:45 صبح امروز منطقه فاریاب کرمان را لرزاند که این زمین‌لرزه در عمق 28 کیلومتری سطح زمین به وقوع پیوسته است و هلال‌احمر بلافاصله پس از این حادثه دو تیم ارزیاب را جهت بررسی ابعاد زمین‌لرزه و خسارات احتمالی به منطقه اعزام کرد.

وی گفت: خوشبختانه بر اساس بررسی‌های اولیه این زمین‌لرزه خسارات جانی و مالی به همراه نداشته است.

ارسال نظر: