رئیس پلیس آگاهی ناجا:

شناسایی و دستگیری ۴۶۷۰ مالخر/ تشکیل ۷۶۳ میلیارد تومان پرونده فرار مالیاتی

کدخبر: 2080325

رئیس پلیس آگاهی ناجا بر ضرورت برخورد با مالخران تاکید کرد و از شناسایی و دستگیری ۴۶۷۰ مالخر خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار محمدرضا مقیمی در دومین نشست تخصصی روسای پلیس آگاهی استان های سراسر کشور که صبح امروز با حضور فرمانده ناجا برگزار شد، با بیان اینکه کارآگاهان و افسران بازنشسته در ادارات پلیس آگاهی مشغول به‌کار شده‌اند، گفت: هدف این اقدام استفاده از تجربیات افسران قدیمی برای هدایت افسران جوان و همچنین افزایش توان کشف پرونده‌هاست.

وی با بیان اینکه در آمار وقوع قتل در کشور کاهشی 10 درصدی داشته‌ایم، گفت: در همه سرقت‌های مسلحانه و مهم و قتل‌ها بدون استثنا کارشناسان و کارآگاهان ویژه از سوی پلیس آگاهی ناجا حضور داشته و پیگیری پرونده بودند.

وی گفت: در بحث مبارزه با سرقت ۲۲ طرح داشتیم که طی آن ۴۶۷۰ مالخر نیز شناسایی و دستگیر شده اند.

سردار مقیمی با بیان اینکه برخورد با مالخران یکی از اولویت‌های پلیس است، گفت: اگر جلوی کار مالخران را بگیریم بحث سرقت نیز کاهش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر یک فضای اجتماعی داریم، یک سارق و یک مالخر که همه این سه ضلع که مثلث جرم است، باید با مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به تصویب قانون منع ساخت و حمل سلاح سرد در مجلس گفت: در آن ایام کارآگاهان و رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در جلسات ویژه با نمایندگان مجلس حضور داشتند و همین تعامل باعث تصویب قانون منع حمل و ساخت سلاح سرد شد

وی با بیان اینکه در بحث قاچاق کالا و ارز نیز توفیقات خوبی داشته ایم، گفت: با مجموعه گمرک نیز کارهای خوبی انجام داده‌ایم تا با این پدیده مبارزه شود، در این راستا تمرکز ما بر محموله های کلان قاچاق است.

سردار مقیمی با اشاره به دلایل کاهش حدود پنج درصدی سرقت در کشور گفت: افزایش ایستگاه های بازرسی ، تقویت کلانتری ها، استفاده از تجهیزات فنی و آسیب شناسی وقوع جرم از جمله این دلایل است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار محمدرضا مقیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به کشف ۶۰ درصدی خودروها در ۲۴ ساعت ابتدای سرقت گفت: آنچه که آشکار است در بحث خودرو 98 درصد خودروهای سرقتی کشف می‌شوند و درصد کمی که سند نمره می‌شوند ممکن است از دسترس و کشفیات پلیس خارج باشند.

وی گفت: در کشفیات مربوط به قتل هم ۸۰ درصد کشفیات متعلق به سال جاری است و بقیه آمار کشفیات تا ۹۸ درصد، مربوط به سال های گذشته است.

مقیمی عنوان کرد: در تحلیلی که انجام داده ایم سازمان های تاثیرگذار بر جرایم به ویژه قتل را معرفی کردیم با بسیاری از سازمان ها ارتباط خوبی داریم نزدیک به 10 درصد قتل ها در ۹ ماهه امسال کاهش داشته است ما از کارآگاهان جنایی که بازنشسته می شوند استفاده و دعوت به کار می کنیم و از تجربیات آنها استفاده می شود برای همین هم آمار کشفیاتمان بالاتر رفته است.

مقیمی ادامه داد: کمتر قتلی را داریم که کشف نشده باشد در همه استان هایی که افسران بازنشسته در حال کار هستند مثلا در قزوین و زنجان، کشفیاتمان بیشتر بوده است.

وی گفت: در مفاسد اقتصادی تمرکزمان روی چند موضوع بود. در بحث زمین خواری طبق فرمایشات رهبری این زیر مجموعه فعال تر شده است. رصدهایمان را بالا بردیم تعامل و تفاهم با وزارتخانه ها را بالا برده ایم و داریم از این تفاهمات استفاده می کنیم در بحث زمین خواری متراژ بالا و ریال بالا را طرف هستیم همه پرونده های زمین خواری برای ما مهم هستند.

تشکیل ۷۶۳ میلیارد تومان پرونده فرار مالیاتی

به گفته مقیمی، در بحث فرار مالیاتی دو سال است کار می کنیم در این بحث که اولویت نظام است تا الان ۷۶۳ میلیارد تومان در این زمینه پرونده تشکیل شده که امیدواریم این وجوه به خزانه برگردد.

ارسال نظر: