رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد:

درخواست اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌ها در چهار استان سیل‌زده

کدخبر: 2087962

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از درخواست برای تخصیص اعتبار فوری برای چهار استان سیل‌زده خبر داد و گفت: این سازمان طی درخواستی از دولت پیشنهاد کرد مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای تأمین زیرساختها و نیازهای اولیه در چهار استان سیل‌زده در اختیار قرار گیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اسماعیل نجار درباره بارش‌های اخیر و جاری شدن سیل در چهار استان جنوبی کشور اظهار کرد: با توجه به دستور وزیر کشور، سازمان مدیریت بحران طی درخواستی از دولت پیشنهاد کرد که مبلغ 20 میلیارد تومان برای تأمین زیرساختها و نیازهای اولیه در چهار استان سیل‌زده کرمان، هرمزگان، بوشهر و فارس در اختیار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای هر استان 5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این مبلغ صرف انجام اقدامات اولیه و فراهم کردن زیرساختها و امکانات بوده و رقمهای مربوط به خسارات وارده به بخشهای مختلف از محلی دیگر و در آینده پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: درخواست تامین زیرساختها و نیازهای اولیه برای چهار استان سیل‌زده به دولت ارائه شده است و امیدواریم که طی روزهای آینده با این درخواست موافقت شود؛ اعتبار درخواست شده صرف انجام اقدامات ضروری و اولیه خواهد شد.

نجار از سفرش به استان فارس برای بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده خبر داد و یادآور شد: تا ساعاتی دیگر به استان فارس سفر خواهم کرد و گزارشی از روند امدادرسانی و اقدامات انجام شده را به دولت ارائه خواهیم کرد.

وی درباره خسارت ناشی از سیل در چهار استان فارس، بوشهر، هرمزگان و کرمان خاطرنشان کرد: خسارات وارد شده در بخش کشاورزی و باغات از سوی نهادهای مربوطه ارزیابی و پرداخت خواهد شد؛ در حوزه مسکن نیز با توجه به میزان آسیب‌دیدگی برای مسکنهای روستایی 5 میلیون تومان وام بلاعوض به علاوه 20 میلیون تومان وام کم‌بهره پرداخت خواهد شد و همچنین مسکن شهری نیز 6 میلیون تومان وام بلاعوض دریافت کرده و تا سقف 30 میلیون تومان نیز وام کم‌بهره به آنان تعلق خواهد گرفت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره تصریح کرد: ما تمام تلاشمان را برای نجات جان شهروندان و حفظ ایمنی آنها خواهیم کرد و هشدارهای لازم نیز از سوی سازمان مدیریت بحران داده شده و خواهد شد اما از سوی دیگر بارش‌های اخیر باعث پُر شدن ذخیره سدها و تا حد زیادی حل مشکل خشکسالی در این استانها شده و حتی بسیاری از کشاورزان و باغداران نیز از این موضوع خوشحالند البته ما باید طوری برنامه‌ریزی و عمل کنیم که بارشها خسارتی به شهروندان نزده و تنها منشأ برکت باشد.

نجار با اشاره به آماده‌باش دستگاه‌ها و کارگروه‌های مدیریت بحران خاطرنشان کرد: در پی بارشهای اخیر مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش کامل بوده و به حادثه‌دیدگان امدادرسانی نیز انجام شده است.

ارسال نظر: