رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:

آماده‌باش ۱۰ میلیون همیار پلیس همزمان با اجرای طرح نوروزی/ تمهیدات ترافیکی برای چهارشنبه آخر سال

کدخبر: 2090649

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به تمهیدات ترافیکی این پلیس همزمان با چهارشنبه آخرسال، از آماده باش ۱۰ میلیون همیار پلیس همزمان با اجرای طرح نوروزی با همکاری وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار تقی مهری در حاشیه دوازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش ارزیابی عملکرد یک سال گذشته و همچنین بررسی و ابلاغ برنامه های آتی است.

وی افزود: پرداختن به طرح نوروزی 96 یکی از محورهای این همایش است،چرا که شرایط امسال ما با سال گذشته اندکی متفاوت است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: تا پایان بهمن ماه بیش از یک میلیون و 500 هزار گواهینامه جدید صادر و بیش از یک میلیون و 700 هزار خودرو و موتورسیکلت شماره گذاری شده، در واقع یک میلیون و 200 هزار خودرو و بیش از 480 هزار موتور سیکلت به چرخه ترافیک اضافه شده است .

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد: تمهیدات ویژه ای برای طرح نوروزی 96 در نظر گرفته شده است و پیش بینی می شود در ایام نوروز شاهد بارش نزولات باشیم. بنابراین لازم است که مردم تجهیزات لازم چون زنجیز چرخ و ... را به همراه داشته باشند. در حال حاضر طرح زمستانه در حال اجرا است و همکارانم در 110 نقطه برف گیر مستقر هستند.

سردار مهری به اجرای رزمایش طرح نوروزی همزمان با 24 اسفندماه سال جاری در تهران اشاره و بیان کرد: این رزمایش در ضلع جنوبی مرقد مطهر حضرت امام با محوریت پلیس راهور و با هماهنگی همه دستگاه ها اجرا می شود.

وی یادآور شد: طرح نوروزی نیز از 25 اسفند آغاز و تا پایان 14 فروردین سال 96 ادامه خواهد داشت و براساس تدابیر فرمانده ناجا بیش از هزار و 100 دستگاه خودرو از سایر بخش های انتظامی در اختیار پلیس راهور در این ایام قرار می گیرد و همزمان با اجرای این طرح بیش از 5 هزار نیرو به کمک پلیس می آیند تا سفری خوب و ایمن برای هموطنانمان رقم بزنیم.

این مقام عالی انتظامی از تمهیدات پلیس برای چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: همزمان با چهارشنبه آخر سال تمهیدات ترافیکی ویژه ای در معابر اصلی داریم و همکارانم برای کنترل ترافیک در سراسر کشور اجرای مأموریت خواهند داشت و ان شاء الله با همکاری مردم شاهد حوادث کمتری باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: یکی از اقدامات مهم و ویژه در نوروز 96 آماده باش همیاران پلیس برای کمک به کنترل رفتار رانندگان در سطح جاده ها است که سال گذشته شاهد بودیم همیاران پلیس نقش موثری در ارتقاء فرهنگ ترافیک داشتند، در این راستا بیش از 10 میلیون همیار پلیس با همکاری وزارت آموزش و پرورش در اجرای طرح نوروزی 96 حضور دارند.

وی در پاسخ به این سوال که اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل بر چه اساسی صورت می گیرد؟ ، گفت: اجرای این طرح بستگی به شرایط جوی به ویژه آلودگی هوا دارد و در برخی از کلان شهرها نیز در حال اجرا است. در کل اجرای این طرح براساس مصوبه قانونی در وزارت کشور و استانداری ها صورت می گیرد.

سردار مهری در پاسخ به این سوال که اعلام وضعیت راهها برعهده چه ارگانی است ، گفت: براساس ابلاغیه قانونی اعلام وضعیت جاده ها بر عهده پلیس راهور است.

این مقام عالی انتظامی در خصوص به کارگیری تجهیزات و بهره گیری از سامانه های هوشمند عنوان کرد: در سال های اخیر هماهنگی بسیار مطلوبی با وزارت راه و شهرسازی در راستای به کارگیری تجهیزات نوین و هوشمند صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا هم گریزی به رصد و کنترل سیستم حمل و نقل عمومی و مسافربری زد و گفت: سامانه حمل و نقل عمومی و مسافربری به صورت محسوس و نامحسوس کنترل می شود.

سردار مهری از تشدید بازرسی های محسوس و نامحسوس پلیس راهور خبر داد و گفت: مردم در صورت مشاهده تخلفات به ویژه تخلفات حادثه ساز می توانند مراتب را به شماره 110120 پیامک کنند و یا از طریق سامانه www.120.ir و یا شماره تلفن 88255555 با ما تماس بگیرند.

وی همچنین در خصوص وضعیت نصب دوربین ها در جاده ها گفت: برابر قانون تأمین تجهیزات اعم از دوربین و سامانه هوشمند در جاده ها بر عهده وزارت راه است اما دردرون شهرها تأمین این تجهیزات بر عهده شهرداری ها می باشد و بهره بردار از این تجهیزات پلیس است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: مقرر شده است تا پایان سال آینده هزار و 888 دوربین ثبت تخلفات در جاده های کشور نصب شود که تاکنون 600 دستگاه به بهره برداری رسیده است.#

ارسال نظر: