معاون کمیته امداد امام خمینی (ره)

۱۴۶ میلیارد تومان به مناطق محروم و مرزی اختصاص یافت

کدخبر: 2104927

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از جذب اعتباری معادل ۱۴۶ میلیارد تومان برای مناطق محروم و مرزی خبر داد

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از سایت خبری کمیته امداد، فاطمه رهبر با بیان اینکه جامعه هدف تحت‌ پوشش این نهاد از تنوع زیادی برخوردار است، گفت: برای توانمندسازی این جامعه متنوع نیازمند به همکاری و تعامل همه حوزه‌ها به ویژه حوزه اشتغال و خودکفایی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد بیشترین تعامل و همکاری با حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد را دارد، افزود: بدنه اصلی توانمندسازی مددجویان، حوزه حمایت است که تعامل و همکاری حوزه‌ها با یکدیگر از همپوشانی‌ها جلوگیری می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: برای بهینه و اثر بخش کردن خدمات در کمیته امداد، تمام آئین نامه‌های ارسالی به استان‌ها با هماهنگی حوزه اشتغال و خودکفایی اجرا می‌شود.

رهبر همچنین اعتبارات جذب شده برای مناطق محروم و مرزی را 146 میلیارد تومان اعلام و تاکید کرد: توجه به اشتغال، این مناطق باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون یک میلیون و 610 هزار خانوار با جمعیتی بیش از سه میلیون نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: 61 درصد از این رقم مربوط به زنان سرپرست خانوار است.

رهبر با بیان اینکه 60 درصد از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: 47 درصد از این سالمندان از کار افتاده هستند که باید به آنان توجه ویژه‌ای شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر: