تهران، میزبان بزرگترین رویداد ورزشی ربات‌ها در خاورمیانه

کدخبر: 2160817

دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) و کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران (فیرا) با همکاری فدارسیون جهانی رباتیک فیرا، میزبان بزرگترین رویداد ورزشی ربات‌ها در خاورمیانه است.

به گزارش ایسنا، این رویداد که در روزهای 11 تا 15 اسفند ماه امسال برگزار می‌شود، میزبان ربات‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی است. ورزش به عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که این روزها به عنوان موضوعی برای مباحث رباتیک و هوش مصنوعی تعریف می‌شود، توجه زیادی از محققان را به خود جلب کرده است. در این راستا، کمیته فنی برگزاری این مسابقات با طرح چالش‌های روز دنیا در زمینه علم رباتیک و کنترل تحت عنوان بزرگترین رویداد ورزشی ربات‌ها در خاورمیانه از محققان کشورمان به همراه تیم‌های دیگری از کشورهای خارجی دعوت کرده است تا دستاوردهای خود در این عرصه را به رقابت بگذارند.

لیگ المپیک ربات‌های انسان‌نما به عنوان یکی از لیگ‌های مطرح این رقابت‌ها به دنبال به چالش کشیدن این علم در ورزش‌های مختلف است؛ ورزش‌هایی از جمله دوومیدانی در ماده‌های دو سرعت و ماراتن، بسکتبال، فوتبال، تیراندازی با کمان، وزنه‌برداری و ... . کمیته برگزاری این مسابقات، برای اولین بار در جهان، ربات‌ها را به سمت و سوی المپیک زمستانی ربات‌ها و حل چالش اسکی دعوت کرده و در کنار آن میزبان رقابت انسان‌ها با ربات‌ها در زمینه تیراندازی با کمان است. همچنین امسال ربات‌ها در چالش دوی صحرانوردی ابتدا تا انتهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر را طی خواهند کرد. از سوی دیگر توجه به دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی در این لیگ باعث شده است تا این لیگ به عنوان یکی از رویدادهای مهم و جذاب حوزه رباتیک و هوش مصنوعی قلمداد شود. در بخش دانش‌آموزی برای اولین بار نگاه به مقوله خلاقیت، نوآوری و فناوری در کودکان و نوجوانان باعث شد تا لیگ خلاقیت در رباتیک با رویکرد موضوعات اساسی کشور مورد توجه قرار گیرد تا با این کار بتوان علاوه به ارائه مسائل ترویجی در این موضوع بتوان دانش‌آموزان خلاق را در جهت ارائه راهکارهای برون‌رفت از بحران‌های موجود در کشور سوق داد. امسال با توجه به معضل کم آبی در کشور و بحران آب، این لیگ تمرکز اصلی خود را بر این موضوع نهاده است و امیدوار است بتواند روحیه خلاقیت و نوآوری دانش آموزان در این حوزه را پرورش داده و آینده را در این موضوع برای آنان ترسیم کند. بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در بخشی دیگر، توجه به مهارتهای فردی و دانش‌ورزی دانش‌آموزان در سنین رشد و نیاز به آموزش صحیح با رویکرد کارآفرینی در جامعه که مسلما دانشگاه‌های بزرگی همچون پلی تکنیک تهران باید جلودار آن در کشور باشند، لیگ ماموریت غیرممکن را نتیجه داده است. این لیگ که کاملا به مهارتهای آموخته دانش‌آموزان در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی و روحیه خلاقیت و نوآوری آنان توجه دارد، با طرح مساله‌ای مشخص در روز مسابقه، مهارتهای گروهی فنی و ایده‌پردازی تیم‌های شرکت کننده را محک خواهد زد. انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: