رییس علوم‌پزشکی شهید بهشتی در دیدار با هیات علمی دانشگاه سچینوا روسیه مطرح کرد

همکاری‌های آکادمیک؛ تضمینی برای توسعه همکاری‌های علمی ایران و روسیه

کدخبر: 2208402

رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در راستای توسعه همکاری‌های بین‌المللی در زمینه های علمی، پژوهشی و آموزشی با هیاتی از دانشگاه پزشکی سچینوا کشور روسیه دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد آقاجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این دیدار گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان یکی از قطب‌های علمی کشور عهده‌دار ارائه خدمات درمانی، آموزشی و پژوهشی است و در واقع این دانشگاه مجموعه‌ای از دانش، خدمات و سلامت است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم‌اکنون با دانشگاه‌های بزرگ مانند رنه دکارت پاریس، میلانو ایتالیا و دانشگاه دبرسن مجارستان همکاری بین‌المللی دارد، بر گسترش بیشتر این مناسبات آکادمی تاکید کرد و یادآور شد: برقراری همکاری‌های آکادمیک با دانشگاه سچینوا می‌تواند تضمینی در راستای تقویت روابط علمی بین دانشگاه‌های دو کشور باشد.

به گفته دکتر آقاجانی برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلندمدت جهت دستیابی به تحولات علمی، انجام فعالیت‌های مشترک تحقیقاتی و لابراتواری، برگزاری دوره‌های آموزشی 6 ماهه ویژه دانشجویان مقطع دکترا و همچنین حضور در کنگره‌ها و کنفرانس‌های علمی از جمله راه‌های گسترش همکاری‌های علمی مشترک میان دو دانشگاه است. همچنین این اقدامات یکی از مهمترین اهداف و تمهیدات لازم برای بهره‌‏‌گیری بهتر از امکانات، ظرفیت‏‌ها و توانایی‏‌های بالقوه دانشگاه برای رفع نیازهای جامعه به شمار می‌رود. وی تشکیل کمیته‌های مشترک از سوی دو دانشگاه در حوزه‌های آموزش، پژوهش و روابط بین‌الملل را راه حل مناسبی برای دستیابی به پیشبرد اهداف دو دانشگاه ذکر کرد. همچنین مسئولان دانشگاه پزشکی سچینوا در این دیدار از دکتر آقاجانی رییس دانشگاه و هیات همراه وی دعوت کردند که در مراسم دویست و شصتمین سالگرد تاسیس این دانشگاه شرکت کنند. به گزارش وبدا، گفتنی است دانشگاه پزشکی سچینوا یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین موسسات ملی پزشکی آموزش عالی کشور روسیه است که شامل ۹ دانشکده، ۱۴۴ دپارتمان، موسسه آموزش حرفه‌ای، ۵ موسسه پژوهشی، ۲۵ مرکز علمی و آموزشی بالینی، مرکز شبیه‌سازی با بیمارستان مجازی "Mentor Medicus"، مرکز شبیه‌سازی مهارت‌های جراحی "Praxi Medica "، کتابخانه پزشکی علمی مرکزی با ۲۲ رشته بیمارستانی چندگانه است. دانشگاه سچینوا روسیه با دانشگاه و سازمان‌های مختلف خارجی همکاری دارد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: