رئيس دانشگاه شهيد بهشتی مطرح کرد؛

تلاش ويژه شهيد بهشتی در تربيت دانشجويان/ شهيد بهشتی شيفته خدمت به مردم بود

کدخبر: 2227534

گفت: شهيد بهشتی به معنای واقعی شيفته خدمت بودند، ما هم ادعا می‌كنيم كه خدمت می‌کنیم اما اين موضوع چقدر واقعيت دارد؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی رئيس دانشگاه شهيد بهشتی صبح امروز در مراسم سومين يادواره راست قامتان جاودانه تاريخ كه در موزه دانشگاه شهيد بهشتی برگزار شد، اظهار كرد: توجه ويژه شهيد بهشتی به دانشجويان و دانش اندوزی وی يكی از ويژگی های بارز اين شهيد بزرگوار محسوب می شود و ايشان همت بالايی برای كسب دانش در حوزه های مختلف علم و دانش داشته اند.

وی ادامه داد: شهيد بهشتی در توسعه علوم و آموزش عمومی دانشجويان از همت بالايی برخوردار بودند و مدرسه دين و دانش در شهر قم به همت وی راه اندازی شده است.

رئيس دانشگاه شهيد بهشتی با اشاره به اينكه برخورد شهيد بهشتی در خصوص مسائل سياسی قبل و بعد از انقلاب نشان دهنده صبر بالای اين شهيد بزرگوار بود، افزود: شهيد بهشتی در گفتار خود صراحت و صداقت داشت و كارهای شخصی و كشوری شهيد بهشتی بر اساس يک برنامه ريزی منظم انجام می شد.

آقاجانی با اشاره به جمله شهيد بهشتی مبنی بر شيفته خدمت بودن، ادامه داد: ما هم ادعا می كنيم كه شيفته خدمت هستيم اما اين موضوع چقدر واقعيت دارد؟ در اين خصوص باید مردم تصميم گيری كنند.

وی عنوان كرد: شهيد بهشتی شخصيت مهربان و عاطفی داشت اما در موضع مديريت و انجام كارهای كشوری بسيار جدی بود و به نظرم جمع بندی دو صفت مهربانی و جدی كار بسيار سختی است كه شهيد بهشتی توانسته بود از عهده آن به خوبي برآید.

آقاجانی با اشاره به اينكه شهيد بهشتی تلاش زيادی در تربيت نيروها برای اداره كشور و به خصوص در حوزه مديريت داشت، ادامه داد: دانشگاه شهيد بهشتی مسئوليت سنگينی بزرگی در تربيت دانشجويان آموزش پزشكی و غير پزشكی بر عهده دارد، ما بايد دانشجويان را با صفات و ويژگی های شهيد بهشتی بيشتر آشنا كنيم.

وی يادآور شد: دانش اندوزی صرفا كافی نیست بلكه بايد روح اين شهيد در همه دانشجويان، كاركنان و استادان دانشگاه جاری شود.

لزوم الگوسازی شخصيت شهيد بهشتی برای جوانان كشور

مهدی كدخدازاده معاون فرهنگی دانشجويی دانشگاه شهيد بهشتی صبح امروز در مراسم سومين يادواره راست قامتان جاودانه تاريخ كه در موزه دانشگاه شهيد بهشتی برگزار شد، اظهار كرد: شهيد بهشتی جزء سرمايه های فرهنگی و انديشه های اين انقلاب محسوب می شود اما دانشجويان با منش و شخصيت اين شهيد بزرگوار آشنايی كامل ندارند.

وی ادامه داد: بايد انديشه والای شهيد بهشتی به عنوان الگوی تمام عيار برای جوانان قرار بگيرد زيرا اين شهيد بزرگوار شيوه آزادگی و شهادت را در زندگی خود جاری ساخته بود.

معاون فرهنگی دانشجويی دانشگاه شهيد بهشتی با اشاره به اينكه يكی از مشكلات امروزه دانشگاه ها نداشتن دكترين است، افزود: شهيد بهشتی شيفته خدمت بود و اين همان راهی بود كه از امام راحل (ره) آموخته بود.

كدخدازاده عنوان كرد: دكترين در دانشگاه و در سطح جامعه بايد طراح و اجرا شود تا بسياری از مشكلات امروزه برطرف شود.

ظهور هنر اسلامی بر پايه كلام خدا

در ادامه مراسم سليمانی مدير سازمان فرهنگی هنری شهرداریمنطقه 3، گفت: بالاترين ظهور هنر اسلامی در قرآن كريم كه معجزه پيامبر اسلام است، به خوبی ديده می شود.

وی ادامه داد: آيات قرآن در ديوارهای همه مساجد كشور ظهور پيدا كرده است و ما به دليل همين آيات الهی پيشرفت خوبی در زمينه خوش نويسی داشته ایم.

سليمان تأكيد كرد: بهشتی شخصیتی است كه انديشه هايش بيش از تصويرش برای ما ارزشمند است و اين مسئله به معنای از ياد بردن چهره مبارک اين شهيد بزرگوار نيست.

نگاه بدون تبعیض شهید بهشتی نسبت به دختران و پسران

ملوک السادات بهشتی روان شناس و دختر ارشد شهید بهشتی صبح امروز در مراسم سومین یادواره راست قامتان جاودانه تاریخ که در موزه شهید بهشتی برگزار شد اظهار کرد: شهید بهشتی با تک تک افراد خانواده رابطه خوبی داشت و مشغله زیادی کاری وی باعث نمی شد تا از مسائل خانوادگی غافل شود.

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی در خصوص مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان در جامعه از دیدگاه مترقی برخوردار بود، افزود: اگر ما پیرو دیدگاه های امام ر احل، رهبری و شهید بهشتی بودیم بسیاری از مشکلات جامعه امروز حل می شد.

بهشتی با اشاره به اینکه شهید بهشتی بچه ها را به رفتن به دانشگاه و تحصیل علم و دانش تشویق می کرد، عنوان کرد: شهید بهشتی یکی از مؤسسان جامعه الزهرا بود به طوری که امروزه دانش آموخته های این مؤسسه مشغول به تربیت دانشجویان در دانشگاه های سراسر کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه نسل جدید تفاوت ها، تبعیض ها و دوران قبل از انقلاب را ندیده است، ادامه داد: شهید بهشتی معتقد بود که زنان از اندیشه و نظر برخوردار هستند و همه باید نظرات خود را در جامعه مطرح کنند.

دختر ارشد شهید بهشتی با اشاره به اینکه در زمان قبل از انقلاب دوران بی بند و باری در کشور حکم فرما بود، ادامه داد: شهید بهشتی بحث حجاب را در جامعه دانشگاهی مطرح کرده بود و بسیاری از شاگردانش از قشر جوانان بودند.

وی تأکید کرد: مباحث آموزشی شهید بهشتی در تلویزیون ملی آلمان پخش می شد و این مسئله نشان دهنده ارزش بالای تفکرات این شهید بزرگوار در کشورهای دنیا بود.

وی با اشاره به اینکه تفکر شهید بهشتی جوان گرایی بود و به همین دلیل جوانان زیادی جذب او شده بودند، گفت: دیدگاه شهید بهشتی نسبت به دختر و پسر یکسان بود اما متأسفانه امروزه در برخی از مناطق بین دختر و پسر تفاوت قائل می شوند.

انتهای پيام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: