رئیس سازمان بهزیستی خبر داد؛

فعالیت ۳۰۰ مرکز مشاوره ژنتیک/۲۴۰هزار کودک معلول در کشور

کدخبر: 2286316

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۳۰۰ مرکز مشاوره ژنتیک در کشور فعال است، گفت: ۲۴۰هزار کودک معلول در کشور زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی، در اولین کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت که صبح دوشنبه برگزار شد، افزود: سالانه ۲۹ تا ۳۵ هزار کودک معلول در کشور متولد می شوند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلول نیز در سامانه سازمان بهزیستی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۴۰ هزار نفر آن کودک هستند.

وی گفت: معلولیت پدیده ای جهانی است و به تناسب سیاست گذاری ها با اقدامات پیشگیرانه و مداخله جویانه درصدد کنترل آن هستیم.

وی اظهارداشت: بهزیستی به عنوان نهاد تخصصی راهبردهای موثری را در دولت تدوین کرده که یکی از آنها طرح اجباری شدن غربالگری ژنتیک در کشور است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت در هر کشور معلولان هستند، گفت: در حال حاضر ۳۰۰ مرکز مشاوره ژنتیک در کشور فعال است.

محسنب بندپی با اشاره به اینکه در طرح اجباری شدن ژنتیک در استان های یزد و کرمان همه شهرها را ملزم به اجرای این طرح کردیم، گفت: در سایر استان ها نیز در هر کدام یک شهر ملزم به اجرای این طرح شده اند که در مجموع توانسته در پیشگیری از معلولیت ها موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۵ تا ۱۶ هزار معلولیت جاده ای در سال داریم، گفت: ۴ برابر این میزان نیز افراد با معلولیت در کشور متولد می شوند که اقدامات پیشگیرانه و استفاده از تجارب سازمان های غیردولتی فعال می تواند در پیشگیری از معلولیت موثر باشد.

رئیس سازمان بهزیستی اظهارداشت: باید بتوانیم با سیاستگذاری و برنامه ریزی توانمندی های معلولان را شکوفا کنیم و آنها را به خودباوری برسانیم.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: