رونق گردشگری زمستانی با احداث کمپینگ در ارتفاعات بالای ۳ هزار متر

کدخبر: 2296675

یک مسؤل میراث فرهنگی از صدور مجوز احداث کمپینگ در ارتفاعات بالای ۳ هزار متر خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، ناصر محمودی - معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه به لحاظ زیست محیطی ساخت و ساز در ارتفاع بالای سه هزار متر ممنوع است، مجوزهای سرمایه گذاری صرفا برای استقرار کمپینگ و چادر صادر می شود.

وی افزود: به عنوان مثال پناهگاه دوم کوه سبلان در ارتفاع بالای سه هزار متر یک سازه کانکس است.

چرا کوه رفتن تکرار است اما کوه هیچگاه تکراری نیست

خوابگاه شبانه یک شاه میزبان یک ساز الهام گرفته از دار قالی + تصویر

اکسیژن جهان در خاک ایران/موزه زنده دنیا با درختان درمانگر و حیوانات منحصربه فرد + تصاویر

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل افزود: رعایت قوانین و ضوابط زیست محیطی در پروژه های سرمایه گذاری قویا مورد تاکید بوده و در ارتفاعات نیز مطابق همین ضوابط عمل می شود.

محمودی با اذعان به قابلیت های متعدد استان اردبیل در ورزش کوهنوردی حرفه ای اضافه کرد: اداره کل رونق ورزش های زمستانی را با هدف رونق گردشگری زمستانی و در راستای تحقق زمستان بیدار اردبیل دنبال می کند.

وی افزود: بر همین اساس پروژه های سرمایه گذاری که با رعایت ضوابط و مقررات پیشنهاد شود، تا مرحله بهره برداری مورد حمایت است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل در خصوص پروژه های سرمایه گذاری در دست احداث مرتبط با گردشگری زمستانی تصریح کرد: «مجوز احداث دو پیست اسکی صادر شده و در مرحله ساخت هستند.»

محمودی تصریح کرد: «یکی از این دو پیست اسکی با نام آلوارس دو یا اوجور در مجاور پیست اسکی آلوارس سرعین در حال احداث است و دیگری در ارتفاعات و مجاور آب درمانی شابیل احداث می شود.»

وی افزود: هر دو پروژه در ارتفاع دو هزار و 300 تا سه هزار متر احداث می شوند و مطابق قول مساعد سرمایه گذار تا پایان سال 98 به بهره برداری خواهند رسید.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: