فرمانده ناجا: کمتر از نیم درصد بدحجابان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

کدخبر: 888550

احمدی مقدم در جمع خبرنگاران/۲: در برخورد با بدحجابان در مجموع به حدود ۵ درصد تذکر داده می‌شود/ کسانی که در این رابطه به مراجع قضایی معرفی می‌شوند یا هنجار شکن بوده و یا مکررا تذکر گرفته‌اند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه صبحگاه مشترک کارکنان ناجا با بیان اینکه اعلام معرفی 18 هزار نفر از بد حجابان به مراجع قضایی توسط یکی از معاونان ناجا در جلسه شورای اجتماعی مطرح شده است، به نظر من اعلام این آمار در جلسه شورا ضرورت ندارد ولی با این حال آمار گزارش داده شده نسبت به سال قبل از آن بیشتر نبوده است. نیروی انتظامی اعلام می‌کند که از طریق تذکر مشکل بد حجابی را به افراد اخطار می‌دهد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرسنل ناجا هنوز ثبت نام یارانه نشده‌اند، اظهارداشت: قرار شده است پرسنل دستگاه‌های امنیتی و ستاد کل نیروهای مسلح در سامانه عمومی یارانه ثبت نام نکنند و خود ستاد جهت ثبت نام آنها اقدام کرده تا اسامی آنها محفوظ بماند. این سازمان منتظر بوده است دولت سطح حقوق را مشخص کند. البته مقداری ناهماهنگی در این رابطه به وجود آمد ولی دولت به تعهد خود در این رابطه عمل می‌کنند اما ممکن است اندکی تاخیر به دلیل اینکه اسامی در لیست یارانه بگیران قرار بگیرد به وجود آید.

فرمانده ناجا با بیان اینکه درمجموع روند کنترل قاچاق در یک دهه گذشته مثبت بوده است، افزود: مبادله غیر قانونی نسبت به مبادله قانونی و تولید ناخالص ملی کمتر شده است.

احمدی مقدم با بیان اینکه کنترل قاچاق به موضوع حمایت از تولید، گمرکات، تقویت یگان مرزی و اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بستگیدارد گفت: ساختارهای اقتصادی قوی در کاهش قاچاق بسیار موثر است.

وی همچنین در رابطه با اعدام مه آفرید خسروی افزود: قاطعیت در برخورد با مفسدان اقتصادی قاطعانه، بازدارنده و پیشگیرانه است و باید مبارزه و کشف فساد اقتصادی مجازات‌های سنگین داشته باشد.

با اشاره به اینکه ساختار اقتصادی و قوانین و نظارت‌ها را در کشور باید افزایش یابد، گفت: دولت و مجلس باید در این رابطه گام‌های بیشتری بردارند چراکه متاسفانه اکثر دستگاها روحیه نظارت گریزی دارند.

ارسال نظر: