قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به طور کامل اجرایی می‌شود

کدخبر: 891316

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اعلام این خبر گفت: برای اجرای این قانون، "صندوق نوآوری و شکوفایی" ایجاد شده است؛ چراکه بانک‌های کشور هیچ دیدی نسبت به دانش ندارند و تنها زمین و سوله را می‌شناسند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سورنا ستاری معاون در همایش بازار دارایی فکری با اشاره به گذشت چهار سال از تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در مجلس گفت: این قانون هنوز اجرایی نشده است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه دارد که این قانون را به طور کامل اجرایی کند.

وی افزود: در راستای اجرای این قانون، "صندوق نوآوری و شکوفایی" ایجاد شده است؛ چراکه بانک‌های کشور هیچ دیدی نسبت به دانش فنی ندارند و تنها زمین و سوله را می‌شناسند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: در این صندوق، یک نفر فعال بانکی هم وجود ندارد و تنها کسانی عضو هستند که برای ایده و فکر، ارزش قائل هستند.

* اساتیدی که شرکت‌های دانش‌بنیان دارند، تحقیر می‌شوند!

ستاری در ادامه تأکید کرد: دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های دولتی باید یاد بگیرند که بتوانند از محل فروش فناوری، ارزش افزوده ایجاد کنند و نباید منتظر کمک‌های دولتی باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، اساتیدی که با صنعت ارتباط دارند و شرکت‌‌های دانش‌بنیان خصوصی دارند، در دانشگاه‌ها تحقیر می‌شوند؛ ما باید این دید را تغییر دهیم، زیرا این اساتید به تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در کشور کمک بسیاری می‌کنند.

ارسال نظر: