آیین‌نامه اجرایی "پذیرش دانشجوی دكترای پژوهش‌محور با آزمون" تا مهرماه ابلاغ می‌شود

کدخبر: 895944

معاون پژوهشی وزیر علوم، با اعلام این خبر گفت: پرونده ۹۰ درصد متقاضیان پذیرش در دوره‌های دكترای پژوهش‌محور بدون آزمون كه در گذشته پذیرش شده بودند، به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: پرونده 90 درصد متقاضیان پذیرش در دوره‌های دكترای پژوهش‌محور بدون آزمون كه در گذشته پذیرش شده بودند، به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و وضعیت سایرین نیز طی دو هفته آینده مشخص می‌شود.

وی با بیان اینكه برای سال 93 دانشجوی دكترای پژوهش‌محور بدون آزمون پذیرش نمی‌شود، افزود: پذیرش دانشجوی دكتری پژوهش‌محور بدون آزمون، تصمیمی از سوی سازمان سنجش و شورای بورس بوده است و آیین‌نامه رسمی برای این نوع پذیرش وجود ندارد .

معاون وزیر علوم تصریح كرد: به دلیل اشكالات موجود در پذیرش دانشجویان دكترای پژوهش‌محور بدون آزمون، روند این نوع پذیرش برای سال 93 به طور كلی متوقف شد و هم‌اکنون نیز در حال بررسی این موضوع هستیم، اما پذیرش با این روش برای سال 94 هنوز قطعی نشده است .

احمدی خاطرنشان کرد: در حال بازنگری آیین‌نامه اجرایی پذیرش دانشجوی دكترای پژوهش‌محور از طریق آزمون دكتری هستیم كه پیش‌بینی می‌شود این آیین‌نامه تا مهرماه سال جاری به دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ابلاغ شود.

ارسال نظر: