رئیس سازمان بازرسی ناجا: جرائم و تخلفات کارکنان ناجا در سه ماهه امسال ۲۵ درصد کاهش داشت

کدخبر: 903654

سردار مجرد در گفتگو با «نسیم» افزود: عدم احساس مسئولیت نسبت به مراجعه کننده از لحاظ فراوانی بیشترین تخلف کارکنان ناجا است/ به کارکنانی که رشوه دریافت نکنند، پاداش تعلق می‌گیرد

سردار محرم مجرد در رابطه با نحوه عملکرد بازرسی ناجا اظهار داشت: یک مرکز رسیدگی به گزارشات و شکایت در بازرسی ناجا فعالیت دارد که تخلفاتی که احیانا از کارکنان نشات گرفته را بررسی می‌کند. البته یک بازرسی ویژه نیز در در این سازمان وجود دارد که مسئولیت رسیدگی به تخلفات ویژه را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه نرخ جرائم و تخلفات کارکنان نیروی انتظامی در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد کاهش داشته است، افزود: این تخلفات شامل کل تخلفاتی است که بر علیه مردم، مثلا دریافت رشوه برای انجام کار یا عدم رسیدگی به مراجعه کننده مطرح شده است.

سازمان بازرسی ناجا بیان داشت: کاهش 25 درصدی تخلفات نسبتا خوب است ولی ما به این رقم راضی نیستیم و در تلاش هستیم تخلفات به حداقل ممکن برسد.

سردار مجرد در مورد تخلفات ویژه گفت: کارشناسان ویژه‌ای در این رابطه در نظر گرفته شده است که بسته به نوع تخلف به صورت انفرادی یا تیمی تخلف ویژه را بررسی و نتیجه را به ما گزارش می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد بدهی 180 میلیون دلاری نیروی انتظامی به شرکت ملی نفت ایران تخلفی صورت گرفته بود یا نه، گفت: من در جریان این موضوع نیستم و این سوال را از بخش‌هایی که در نیروی انتظامی اطلاع دارند، سوال کنید.

رئیس سازمان بازرسی ناجا همچنین در مورد اولویت کاری این سازمان گفت: هدف ما جلب رضایت مردم است و به مردم اطمینان می‌دهیم که درصورتی که در انجام ماموریت‌های ناجا، اشکالی رخ داده یا تخلفی انجام گیرد، به طور قطع به این موضوع رسیدگی می‌شود.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی در مورد بیشترین نوع تخلفات کارکنان ناجا اظهار داشت: تخلفات در ناجا انواع مختلفی دارد که عدم احساس مسئولیت نسبت به مراجعه کننده از بیشترین فراوانی برخوردار است البته موضوع رسیدگی به تخلف رشوه‌گیری نیز برای ما حائز اهمیت است چرا که با توجه به اینکه جرم آزار دهنده‌ای به شمار می رود، حتی عدد اندک آن هم برای ما زیاد است.

وی در مورد بیشترین میزان تخلف رشوه‌ای که تاکنون توسط کارکنان ناجا دریافت شده است، افزود: در حال حاضر در این مورد آماری ندارم البته در برخی از واحدهای ناجا همچون مرزبانی گاهی رشوه بیش از 100 میلیون تومان نیز به کارکنان پیشنهاد شده که کارکنان ما این رشوه را رد کرده و پرونده قضایی برای رشوه دهنده تشکیل شده است.

رئیس سازمان بازرسی ناجا خاطر نشان کرد: پاداشی که نیروی انتظامی به کارکنان خود برای رد رشوه می‌دهد 50 درصد میزان رشوه پیشنهادی نیست ولی درصدی را بر اساس دستورالعمل به کارکنان پاداش می‌دهیم.

ارسال نظر: