ستاری: امکانات معاونت علمی و فناوری متعلق به همه فعالان عرصه "اقتصاد دانش‌بنیان" است

کدخبر: 913176

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: امکانات معاونت علمی و فناوری متعلق به همه فعالان عرصه اقتصاد دانش‌بنیان است و راهی که در پیش داریم تنها با همدلی به مقصد می‌رسد

به گزارش «نسیم»، سورنا ستاری در نشست مشترک با روسای پارک‌های علم و فناوری کشور با تاکید بر اینکه رسیدن به توسعه اقتصادی از مسیر اقتصاد دانش‌بنیان تنها با همدلی ممکن است افزود: معاونت علمی و فناوری یک نهاد نوپاست و طبیعی است که در گذشته با مشکلاتی روبه رو شده باشد ولی با همدلی و همراهی یکدیگر این مشکلات را از سر راه بر خواهیم داشت .

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه در قانون و آیین‌نامه‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اشکالاتی وجود داشته است اظهار داشت: در حال حاضر با فرم فعلی قانون پیش می‌رویم تا در مرور زمان مشکلات حل شود، مجلس نیز در این زمینه پیگیر رفع اشکالات قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان است .

ستاری با اشاره به اینکه تمام فعالان حوزه دانش‌بنیان از یک جنس هستند و مهم نیست به کدام دستگاه وابسته ‌باشند افزود: همگی باید با همدلی دست در دست هم بدهیم تا تحولی جدی در اقتصاد دانش‌بنیان رخ دهد .

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان در تمام استان‌ها دفتر دارد ادامه داد: یکی از وظایف دفاتر بنیاد نخبگان در استان‌ها این است که نخبگان را در استان نگه‌دارند و پارک‌ علم و فناوری استان نیز از این افراد استفاده کند .

دکتر ستاری با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری تسهیل‌گری برای پارک‌های علم و فناوری را از وظایف خود می‌داند گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد در تمامی اموری که پارک‌های علم و فناوری کشور دچار مشکل هستند اقدام کند و پیگیر ماجرا باشد .

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنر معاونت علمی و فناوری به دلیل نقش فرا دستگاهی‌اش در این است که از تمامی امکانات کشور در همه زمینه‌ها استفاده کند، حال در هر نهاد یا وزارتخانه‌ای که باشد .

ارسال نظر: