شهریه مهدهای کودک ۲۵ درصد افزایش یافت

کدخبر: 930417

معاون امور اجتماعی بهزیستی با اعلام این خبر افزود: بخشنامه جدید از فردا در سراسر کشور اجرا می‌شود/ مهدهای کودک روستایی رتبه‌بندی می‌شوند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمد نفریه در نشست خبری افزود: هم اکنون 17 هزار مهدکودک در کشور فعالند که با آغاز سال تحصیلی هم تعداد مهدهای کودک و هم تعداد فرزندان در مهدها افزایش پیدا می‌کند به طوریکه در حال حاضر 1700 کودک در مهدهای کودک خدمت می‌گیرند و از 17000 مهدکودک فعال در کشور، هشت هزار مهدکودک روستایی هستند که در روستامهدها یک وعده غذای گرم در طی روز توزیع می‌شود. شهریه تعیین شده در سال جاری براساس تورم اردیبهشت سال جاری است که تورم تعیین شده بالای 30 درصد است.

وی افزود: در سنین نوپا و نوباوه شهریه‌ها فقط 24 درصد افزایش یافته است و بیشترین افزایش شهریه ها در شیرخواران است.هزینه‌ای که برای ناهار مهدهای کودک پیش بینی شده 50 هزار تومان است ضمن اینکه در شهریه جدید مبلغی برای لوازم التحریر دیده نشده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور از آغاز رتبه بندی مهدهای کودک روستایی برای نخستین بار در سال جاری خبر داد و گفت: این اقدام تا آخر بهمن‌ماه ادامه پیدا می‌کند.

محمد نفریه در خصوص شهریه روستامهدها و مهدهای حاشیه‌ای گفت: میزان شهریه در این مهدها 15 تا 25 هزار تومان است ضمن اینکه طرح یک وعده غذای گرم در این مهدها از اول مهر اجرای خواهد شد. 39 روستامهد در حاشیه شهر تهران فعال هستند.

وی ادامه داد: مهدهای کودک موظف هستند پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی و همچنین جدول میزان شهریه‌ها را روی تابلو اعلانات نصب کنند و خانواده‌ها نیز می‌توانند چنانچه تخلفی از سوی مهدها مشاهده کردند با شماره پیامک 30008530 موضوع را گزارش دهند.

نصب دوربین مداربسته در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است که البته مهدهای 3 ستاره هم‌اکنون در این سیستم هستند و به زودی مهدهای 2 ستاره و درآینده نیز مهدهای تک ستاره مجهز به دوربین مداربسته خواهد شد.

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور نیز از تشکیل 3800 انجمن اولیا و مربیان در مهدهای کودک خبر داد و گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ای با فرمانده نظارت بر اماکن عمومی، قصد داریم با تمام بخش‌هایی که در زمینه مراقبت‌های کودکان زیر دبستان بدون مجوز فعالیت می‌کنند مانند خانه های اسباب بازی، خانه کودک و ... به صورت قانونی برخورد کنیم.

حمیدرضا الوند در نشست خبری روز دوشنبه افزود: سازمان بهزیستی به طور جدی با هر فعالیت فاقد مجوزی که در زمینه ارائه خدمات به کودکان زیر دبستان در قالب خانه بازی و غیره انجام می‌شود، برخورد می‌کند. تا پایان آذرماه طرح یکسان‌سازی محتوای آموزشی مهدهای کودک انجام می‌شود، این کار براساس فرم‌های رشد انجام می‌شود و تمام خدمات محتوای آموزشی در این فرم‌ها ثبت می‌شود.

ارسال نظر: