گلزاری: وزارت رفاه "بیمه مشاوره قبل از ازدواج" را جدی بگیرد

کدخبر: 932493

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان، با بیان اینکه ۸۰ درصد مطلقه‌ها جوان هستند، گفت: این، یک سونامی است/ وزارت رفاه "بیمه مشاوره قبل از ازدواج" را جدی بگیرد/ قانون تسهیل ازدواج جوانان، اصلاح می‌شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمود گلزاری در نشست خبری با رسانه‌ها، با بیان اینکه تا دو هفته آینده نتیجه نهایی طرح توزیع کارت‌های اعتباری جهیزیه مشخص می‌شود، گفت: از امروز شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که می‌توانند تخفیف قابل توجهی به جوانان بدهند، می‌توانند در پورتال وزارت ورزش و جوانان ثبت‌نام و اعلام آمادگی کنند.

وی به برگزاری "جشنواره ازدواج" در 11 دی‌ماه همزمان با سالروز ازدواج پیامبر گرامی اسلام و حضرت خدیجه (س) اشاره کرد و گفت: با همکاری وزارت ارشاد، در این جشنواره از نویسندگان و مؤلفان برتر در حوزه جوانان، خانواده و ازدواج تقدیر خواهد شد.

گلزاری با اشاره به از سرگیری پرداخت وام‌های ازدواج از عید فطر تاکنون تصریح کرد: در حال حاضر در برخی استان‌ها مثل قم، بانک‌ها مبلغی بیش از سه میلیون تومان به هر نفر را پرداخت می‌کند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: پیگیر هستیم که در برنامه ششم توسعه، سهم جوانان را بیش از گذشته لحاظ کنیم.

وی با اشاره به وقفه پیش آمده در راه‌اندازی "کلینیک‌های کنترل خشم" گفت: در حال حاضر روال طبیعی افتتاح آنها در حال طی شدن است؛‌ قوه قضائیه و وزارت بهداشت هم به این مسأله وارد شده‌اند و به ما کمک می‌کنند.

گلزاری ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری وزارت ورزش پیگیر راه‌اندازی "سامانه همسان‌گزینی با رویکرد ایرانی اسلامی" است؛‌ چهارشنبه 9 مهرماه یک نشست علمی تخصصی با سازمان‌ها و صاحبنظران حوزه ازدواج درباره محتوای این سامانه خواهیم داشت.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در حال حاضر هیأت مدیره مجمع ملی خیرین ازدواج مشخص شده‌اند، خاطرنشان کرد: دو روز پیش وزیر ورزش و جوانان با این مجمع دیدار داشت و اعلام کرد که دولت در هیچکدام از کارهای آن دخالت نخواهد کرد.

* مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی راهی نیست که ادامه‌دار باشد؛ باید فرهنگ‌سازی کنیم

گلزاری در ادامه و در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره دیدگاه وی نسبت به مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: ما بارها در گذشته شاهد بوده‌ایم که می‌خواستند با ویدئو و ماهواره مقابله کنند، اما نتوانستیم؛ بزرگان قم هم اعلام کرده‌اند که با شبکه‌های اجتماعی مخالفت زیادی ندارند.

وی ادامه داد: مسدود کردن شبکه های اجتماعی راهی نیست که ادامه‌دار باشد؛ البته ممکن است در این شبکه‌ها با نظام مخالفتی بشود که نباید این موارد را نادیده گرفت. دولت، وزارت ارشاد و وزارت ارتباطات نیز بارها اعلام کرده‌اند که این شبکه‌ها یک واقعیت هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: باید فرهنگی را گسترش دهیم که از ظرفیت این شبکه‌ها به صورت بهینه استفاده شود؛ شبکه‌های مجازی، در واقع خود جوانان هستند؛ آیا می‌توانیم جوانان را نادیده بگیریم؟

* خطر "سونامی مطلقه‌های جوان"/ وزارت رفاه "بیمه مشاوره قبل از ازدواج" را جدی بگیرد

گلزاری با بیان اینکه 15 تا 20 درصد طلاق‌ها در سال اول زندگی اتفاق می‌افتد، گفت:‌ وزارت ورزش و جوانان، آموزش‌هایی را برای قبل و بعد از ازدواج درنظر گرفته است که در دست بررسی است.

وی افزود: متاسفانه 70 الی 80 درصد مطلقه‌ها، جوانان هستند که این موضوع یک سونامی است.

گلزاری همچنین درباره دلیل بیمه نشدن مشاوره‌های قبل از ازدواج اظهار داشت: وعده این موضوع را وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده بود، اما هنوز عملیاتی نشده و مطالبه معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش از این زوارتخانه نیز این است که این بیمه جدی گرفته شود.

* "قانون تسهیل ازدواج جوانان" اصلاح می‌شود/ به خودم نمره بالای 17 می‌دهم

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان همچنین درباره سرانجام اجرای "قانون تسهیل ازدواج جوانان" گفت: در جلسه شورای عالی جوانان، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور بر اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان تأکید کرد؛ قرار است وزارت ورزش و جوانان بر روی این قانون اصلاحاتی انجام دهد که تا دو هفته آینده این اصلاحات نهایی خواهد شد.

گلزاری در پاسخ به سؤالی درباره نمره عملکرد خود تصریح کرد: به خودم نمره بالای 17 می‌دهم؛ البته کاش به اندازه‌ای که ما تلاش می‌کنیم، دیگر دستگاه‌ها نیز در این حوزه فعال بودند.

وی خاطرنشان کرد: آخر امسال، عملکرد دستگاه‌های مرتبط در این حوزه را ارزیابی می‌کنیم.

ارسال نظر: