طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان سال شناسایی و حمایت می‌شود

کدخبر: 932939

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه بیشترین مراجعه‌‌کنندگان برای دریافت تسهیلات این صندوق شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان نوپا هستند، گفت: هم‌اکنون درحال شناسایی طرح‌‌های بزرگ دانش‌‌بنیان هستیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، بهزاد سلطانی در حاشیه نشست خبری سومین جایزه ملی "مدیریت فناوری و نوآوری" در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی قصد دارد شرکت‌ها و طرح‌های دانش بنیان بزرگ را شناسایی کند، افزود: از شش ماه دوم امسال، صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری نهادهای اجرایی اقدام به شناسایی شرکت‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان بزرگ می‌کند تا براین اساس، تسهیلات صندوق زودتر به مرحله تولید محصول وارد شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 800 شرکت دانش‌بنیان مورد تأیید صندوق نوآوری و شکوفایی قرار گرفته است، تصریح کرد: تاکنون این صندوق 38 میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده است که بیشتر این شرکت‌ها نیز نوپا هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: 60 درصد شرکت‌هایی که از این صندوق تسهیلات دریافت کرده‌اند، در سطح شرکت‌های نوپا بوده‌اند.

سلطانی با بیان اینکه در ابتدای راه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان باید سختگیرانه رفتار شود، گفت: در عین حال، هرچه جلوتر می‌رویم می‌توانیم روند ارزیابی شرکت‌ها را تسهیل کنیم.

وی تأکید کرد: آیین‌نامه ارزیابی شرکت های دانش‌بنیان، نیازمند بازنگری اساسی نیست، اما در اجرای این آیین‌نامه باید دقت کافی شود.

ارسال نظر: