دبیرکل جامعه روحانیت مبارز: بدحجابی چهره اسلامی کشور را از بین می‌برد

کدخبر: 970343

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: برخی عادت کردند که حجاب خود را به درستی رعایت نکنند/ این که می‌گویند جوانان باید آزاد باشند و با آزاد بودن سیر می‌شوند و به دنبال گناه نمی‌روند اشتباه است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله موحدی کرمانی در اجلاس هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد عفاف و حجاب کشور اظهارات برخی مسئولین و متدینین را مبنی بر اینکه نمی‌شود برای مشکل بدحجابی کاری کرد نادرست دانست و اظهارداشت: این تفکرات خطرناک است و باید در میان مردم امید ایجاد کرد .

وی در ادامه در پاسخ به سخنان و پرسش‌های برخی افراد مبنی بر اینکه چرا به بدحجابی خرده می‌گیرید در حالی که در جامعه شاهد برخی ناامنی‌ها، رشوه، تقلب و زیرمیزی هستیم گفت: این طور نیست که این مسائل را فراموش کنیم چرا که هر فسادی که شکل بگیرد وظیفه ماست تا در هر حالتی آن را از بین ببریم اما بدحجابی چهره اسلامی کشور را از بین می‌برد و علاوه بر آن گناهی آشکار است. جامعه در مقابل گناه غیرآشکار وظیفه‌ای ندارد .

آیت‌الله موحدی کرمانی با ابراز تاسف از این که برخی مردم کم کم عادت کردند که حجاب خود را به درستی رعایت نکنند اظهار کرد:‌متاسفانه برای برخی از خانواده‌ها مهم نیست که دختر خانواده پوشش متفاوتی داشته باشد و بدحجاب باشد که این امر خطرناک است. تکرار گناه عاملی برای تبدیل آن به فرهنگ است و اگر بدحجابی کم کم به فرهنگ تبدیل شود دیگر نمی‌توان کاری کرد .

به گفته آیت‌الله موحدی کرمانی این که می‌گویند جوانان باید آزاد باشند و با آزاد بودن سیر می‌شوند و به دنبال گناه نمی‌روند اشتباه است چرا که این تفکرات آثار مخربی به دنبال دارد .

وی در ادامه گفت: توجه به تفکرات غرب و متاسفانه برخی اظهار نظرهای داخلی سبب می‌شود که برخی جوانان دیگر رغبتی برای ازدواج نداشته باشند و زیر بار زندگی مشترک نروند البته تزلزل در برخی خانواده‌ها نیز انگیزه جوانان به ازدواج را کاهش می‌دهد که باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد .

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: فضای دانشگاه‌ها نیز باید فضایی باشد که جوانان در کنار هم احساس امنیت و آرامش کنند و با تقویت اعتقادات دینی مسائل بدحجابی وجود نداشته باشد .

آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید کرد: بدحجابی علاوه بر فساد اخلاقی فساد امنیتی و مقابله با دین و جنگ با دین است .

امام جمعه موقت تهران در ادامه یکی از پیشنهاداتش برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را تهیه نواری با محتوای ارزشی برای شناساندن ارزش واقعی زن عنوان کرد و گفت: در این نوار باید ارزش زن مشخص باشد و بیان کند که ارزش زن با بی‌بند و باری از بین می‌رود .

وی همچنین رصد کردن حربه دشمنان درمقابل عفاف و حجاب را راهکار دیگری برای مقابله با بدحجابی دانست و خاطر نشان کرد: با علم زمانه باید در مقابل حربه دشمن ایستاد .

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین پیشنهاد داد عده‌ای از افراد برای نهی از منکر آموزش داده شوند و به همراه آنان چند تن از نیروهای انتظامی حضور داشته باشند تا چنانچه ناهیان منکر مورد هجوم افراد ناباب قرار گرفتند با آنان برخورد شود .

ارسال نظر: