مولاوردی: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در کمیسیون لوایح دولت قرار دارد

کدخبر: 974840

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: مشکل تابعیت زنان ایرانی که همسر تبعه افغان دارند با مشارکت معاونت حقوقی رئیس جمهور رفع می‌شود/ بودجه زنان در لایحه بودجه سال ۹۴ دو برابر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، شهیندخت مولاوردی در دیدار خود با خبرنگاران زن افغان که امروز در معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، درباره نحوه حمایت از صنایع دستی زنان در ایران گفت: در بسیاری از استان‌های ایران این صنایع تولید می‌شود اما از نظر حمایت، بازاریابی و فروش آنها وضع مطلوبی نداریم و برای رفع این مشکل در حال انجام برنامه‌ریزی هستیم .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری‌ها و اجرای برنامه‌های مشترک با کشور افغانستان داریم، تاکید کرد: زبان، تاریخ، دین و زمینه‌های فرهنگی بین دو کشور مشترک است و از نظر چالش‌ها و مسائل نیز اشتراکات زیادی داریم و می‌توانیم آنها را با کمک هم حل کنیم و به جهانیان برای بهبود وضعیت زنان و تحکیم خانواده راهکار بدهیم .

مولاوردی درباره وضعیت خشونت علیه زنان در ایران گفت: ما در این زمینه برنامه‌های زیادی داشتیم، مطالعات و پژوهش‌هایی در زمینه کاهش خشونت علیه زنان انجام دادیم و حتی پیشنهاد ایجاد مرجع ملی در این زمینه ارائه شده است. در حال حاضر لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در کمیسیون لوایح دولت قرار دارد و جلسات اولیه مربوط به آن تشکیل شده است .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به پرسشی درزمینه ثبت ازدواج در ایران اظهار کرد: براساس قانون در ایران، باید ازدواج‌ها ثبت شود. البته ممکن است در برخی مناطق مرزی اینگونه عمل نشود .

مولاوردی اضافه کرد: برخلاف گذشته برخی جوانان پس از ازدواج به دفاتر اسناد رسمی به منظور تنظیم شروط ضمن عقد مراجعه می‌کنند و در این زمینه سند رسمی تنظیم می‌شود. این کار به تدریج در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است .

وی افزود: ما بررسی‌های خود را در زمینه‌های ثبت ازدواج آغاز کردیم و گزارش‌های لازم را دریافت کرده‌ایم و در حال برنامه‌ریزی برای ریشه‌کنی ثبت نشدن ازدواج در برخی نقاط کشور هستیم .

مولاوردی با بیان اینکه در کشور ایران 300 هزار دانش‌آموز و چهار هزار دانشجوی افغان حضور دارند، اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم میزبان خوبی برای این دانش‌آموزان و دانشجویان باشیم. در ایران سازمان‌های مردم‌نهادی مانند انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده فعال هستند که به اقدامات انجام شده برای پناهندگان نظارت می‌کنند.

ارسال نظر: