ستاری: ۲۴۰ شرکت دانش‌بنیان از صندوق نوآوری وشکوفایی تسهیلات دریافت کرده‌اند

کدخبر: 982406

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: نگاه بیشتر دانشجویان این است که از کشور خارج شوند اما اگر بتوانیم اقتصاد دانش‌بنیان را جایگزین اقتصاد نفتی کنیم، می‌توانیم جوانان را در کشور نگهداریم

به گزارش خبرنگارن «نسیم» سورنا ستاری در افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه علم تا عمل در مصلای تهران افزود: تا کنون 1300 شرکت دانش‌بنیان تأیید صلاحیت شدند که از این تعداد 240 شرکت دانش‌بنیان توانسته‌اند از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از چهار و نیم میلیون دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند که دید بیشتر این دانشجویان این است که از کشور خارج شوند و اگر ما بتوانیم اقتصاد دانش‌بنیان را جایگزین اقتصاد نفتی کنیم می‌توانیم جوانان را در کشور نگهداریم.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه اکوسیستم کارآفرینی باید در کشور جاری شود بیان داشت: دانشگاه‌ها باید بخشی از درآمدهای خود را از طریق فروش فناوری به دست آورند و پژوهشگاه‌ها نیز باید به جای پارزنی سکان‌دار پژوهش باشند.

ستاری خاطرنشان کرد: قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در مجلس تصویب شد اما این قانون سال‌ها است که اجرای نشده است و ما تلاش داریم این قانون را به طور کامل اجرایی کنیم.

ارسال نظر: