"مهدهای کودک غیرمجاز در کشور ساماندهی می‌شوند"

کدخبر: 988277

مدیرکل امور کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی گفت: تعدادی از دستگاه‌ها و ارگان‌ها به صدور مجوز مهدکودک در کشور اقدام کرده‌اند؛ این کار خلاف مقررات است/ سازمان بهزیستی آمادگی صدور مجوز برای مهدها را دارد

به گزارش «نسیم»، آرزو ذکایی‌فر در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات سازمان بهزیستی در حوزه مهدهای کودک، ورود دستگاه‌ها و نهادها و صدور مجوزهای غیرقانونی جهت فعالیت مهدهای کودک است که در همین زمینه سازمان بهزیستی به دستگاه‌ها و نهادها اعلام کرده است که آمادگی صدور مجوز برای مهدها را دارد.

وی گفت: صدور مجوز مهدهای کودک براساس قانون به عهده بهزیستی بوده و هیچ سازمان و دستگاهی نمی‌تواند در این بخش ورود پیدا کند.

مدیرکل امور کودکان و مهدهای کودک بهزیستی کشور تصریح کرد: متاسفانه هم‌اکنون 12 تا 15 سازمان، دستگاه و ارگان اقدام به صدور مجوز فعالیت مهدهای کودک می‌کنند که این کار کاملاً غیرقانونی بوده است و امیدواریم با تعامل و همکاری این اقدامات کاهش پیدا کند.

ذکایی‌فر ادامه داد: در حال حاضر بیش از 400 مهدکودک در کشور فعالیت می‌کنند که مجوزهای این مهدها از سایر دستگاه‌ها و ارگانها صادر شده است که البته در این زمینه سازمان بهزیستی ورود پیدا کرده است و با همکاری اماکن اخطارهای لازم را به آنها داده و برخی از آنها را نیز پلمپ کرده است.

وی گفت: یکی از برنامه‌های جدی سازمان بهزیستی در مهدهای کودک تولید محتوای آموزشی است که در این بخش با حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدامات گسترده‌ای آغاز شده است.

وی گفت: سازمان تبلیغات، وزارت ارشاد، سازمان بسیج، شهرداری‌ها، موسسات و NGO ها از جمله سازمان‌ها و دستگاه‌هایی هستند که اقدام به صدور مجوزهای غیرقانونی و بدون اجازه سازمان بهزیستی در خصوص فعالیت مهدهای کودک کرده‌اند.

ارسال نظر: