"پلیس با تمرکز روی مدارک متقاضیان معافیت پزشکی، راه جعل مدرک برای معافیت را سد می‌کند"

کدخبر: 996363

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا تأکید کرد: به‌دنبال فعال کردن سامانه‌ای هستیم که مانع از اقدام مجرمانه جاعلان باشد؛ این سامانه به زودی عملیاتی خواهد شد

به گزارش «نسیم»، سردار ابراهیم کریمی درباره مهم‌ترین شیوه‌های جاعلان برای ارائه مدرک غیرواقعی گفت: روش‌های جازنی، جعل مدارک پزشکی و جعل مدارک استعلاجی از شگردهایی است که جاعلان دنبال می‌کنند. به‌دنبال فعال کردن سامانه‌ای هستیم که مانع از اقدام مجرمانه جاعلان باشد و به‌زودی این سامانه عملیاتی خواهد شد. افرادی که معلول بوده یا والدین معلول دارند، باید از شورای پزشکی بهزیستی نامه بگیرند و به سازمان وظیفه عمومی ارائه دهند که ممکن است فرد، نامه جعلی به این سازمان ارائه کند؛ بنابراین ضمن شناسایی این گونه شگردها، هم‌اکنون با در اختیار گرفتن سامانه مانع این اقدام مجرمانه شده‌ایم.

وی با اشاره به تمرکز پلیس بر این حوزه، تأکید کرد با الکترونیک کردن کارت‌های پایان خدمت، امکان جعل آنها غیرممکن خواهد بود. برخی از افراد ممکن است از راه تطمیع دیگران، مدارک پزشکی جعلی بگیرند اما در نهایت جعلی بودن این مدارک با بررسی توسط شورای پزشکی، مشخص می‌شود بنابراین سازمان وظیفه عمومی ناجا باید با رصد و شناسایی روزنه‌ها، اقدامات مجرمانه در این حوزه را به‌شدت کاهش دهد.

ارسال نظر: