الفت: برای سلامت اجتماعی نباید به علوم غربی اکتفا کرد

کدخبر: 1031861

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: علاوه بر استفاده از علوم وارداتی در حوزه سلامت جامعه می‌بایست از متون و مفاهیم دینی نیز استفاده گردد، چون علوم غربی متناسب با اعتقادات جامعه ما نیست، لذا پاسخی گرفته نمی‌شود

به گزارش خبرنگار «نسیم» در مراسم امضاء تفاهم نامه بین معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با دانشگاه علوم پزشکی تهران که بعد از ظهر امروز برگزار شد، دکتر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: جامعه ما قرار است با تعالیم دینی و رهیافت‌های الهی به سمت فلاح و رستگاری حرکت کند برای محقق شدن این تئوری می‌بایست به متون اسلامی و ایرانی نیز مراجعه شود که سرآمد این متون قرآن کریم می‌باشد در قرآن کریم مباحث مهی پیرامون تعالی جامعه وجود دارد.

الفت بیان داشت: جامعه سالم از لحاظ علمی و از لحاظ علم جامعه‌ای است که هم از لحاظ روحی و جسمی سالم باشد.

وی بیان داشت: علم شاخص‌هایی را در مورد جامعه سالم به ما ارائه داده است علاوه بر استفاده از علوم وارداتی غربی در حوزه سلامت جامعه می‌بایست از متون و مفاهیم دینی نیز استفاده گردد. زحمات فراوانی در دانشگاه با استفاده از چنین علومی صورت می‌گیرد اما در جامعه به دلیل اینکه متناسب با اعتقادات و چارچوب‌های دینی و مذهبی نیست پاسخی گرفته نمی‌شود لذا باید تلفیقی ازعلوم وارداتی و علوم داخلی داشته باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به فصل دوم قانون اساسی بیان داشت: در فصل دوم قانون اساسی حقوق ملت از جمله امکانات درمان و بهداشت رایگان، تحصیل رایگان و... به صورت صریح بیان شده است که جامعه باید از آن‌ها برخوار باشند اگر تلاش کنیم این حقوق را در جامعه جاری کنیم به جامعه سالم خواهیم رسید.

الفت در پایان بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره بحث پیشگیری دو محور را بیان فرمودند یک اقدامات پیشگیری فراقوه‌ای دوم پیشگیری‌ها باید به صورت علمی باشند. که با توجه به ایجاد زمینه مناسب همکاری با مراکز علمی و حوزوی از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران بنا داریم اقداماتمان را یک به صورت علمی و با بهره‌گیری از نظرات علما و دانشمندانمان انجام دهیم و همچنین اقداماتمان را به صورت فراقوه‌ای و با مشارکت هر سه قوه نظام به انجام برسانیم.

ارسال نظر: