وزیر دادگستری در گفتگوی اختصاصی با «نسیم آنلاین»:

در مبارزه با فساد، فعلا بر کاستی‌های خود تمرکز داریم/ جلوی سرعت لجام‌گسیخته زمین‌خواری را گرفتیم

کدخبر: 2011331

وزیر دادگستری از اقدامات متعدد در حوزه مقابله با فساد خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر برکاستی‌ها تمرکز داریم.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در گفتگو با خبرنگار «نسیم آنلاین» ضمن تشریح دستاوردهای مبارزه با فساد گفت: تصویب آیین نامه مقابله با فساد یکی از موارد مهم در تحقق مقابله با فساد و اقدام اولیه دولت است.

وی که سال گذشته دبیر شورای سیاستگزاری همایش مقابله با فساد و ارتقاء سلامت اداری با مشارکت قوای سه گانه بود، عنوان کرد: در مقابله با فساد اقدامات بسیاری انجام شده و نیازمند شرح گزارش مفصلی است.

وزیر دادگستری تقویت دولت الکترونیک را از جمله موارد مهم دسترسی به ابزارهای اولیه مقابله با فساد اداری دانست و گفت: ایجاد بانک های اطلاعاتی برای دسترسی سریع به اطلاعات مورد نیاز در مقابله با فساد از دیگر اقدام های مفید دولت بود.

پورمحمدی همچنین اظهار داشت: ستاد مبارزه با فساد با تشکیل جلسات منظم در صدد ایجاد ادبیات مشترک و برنامه های واحد در بین دستگاه های اجرایی بوده است.

وی با اشاره به تعقیب پرونده های بزرگ از سوی دولت تصریح کرد: ساماندهی نظام بانکی بخش دیگری از اقدام و دستاوردهای دولت در مقابله با فساد بود به علاوه که جلوی فعالیت بانک های غیرمجاز را گرفتیم.

سال 95 همایش مقابله با فساد برگزار می شود

وزیر دادگستری با تاکید بر انجام امور گسترده و ضرورت هماهنگی های وسیع در حوزه مقابله فساد بیان کرد: دولت تا کنون اقدامات بسیاری در مقابله با فساد انجام داده که البته هنوز دستاوردهای حاصل شده برای خودمان رضایت بخش و قانع کننده نیست و در حال حاضر بر کاستی های خود تمرکز داریم.

پورمحمدی با اشاره تلاش در افزایش سرعت مقابله با فساد از سوی دولت، گفت: سال گذشته همایش مشترکی برای هماهنگی سه قوه برگزار کردیم و تا زمان حاضر همایش های کوچک و بین بخشی و درون بخشی در این رابطه برگزار شده تا برنامه ریزی و هماهنگی های بیشتر انجام شود و با رسیدن به دستاوردهای مهمی در حوزه مقابله و پیشگیری از فساد حتما سال آینده همایشی را با دستاوردهای پربار برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین اظهار کرد: برای تحقق اهداف سراسری مبارزه با فساد دستگاه های اجرایی در تمام استانها برنامه های منظمی را با تشکیل جلسات پیگیری و اجرا می کنند که گزارش دستاوردهای آن را ارائه خواهیم داد و با هماهنگی شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی بر اجرای برنامه ها نظارت می کنیم.

جلوی سرعت لجام گسیخته زمین خواری را گرفتیم

وزیر دادگستری از هماهنگی و همکاری مناسب بین دولت و قوه قضائیه خبر داد و گفت: خوشبختانه همکاری خوبی برقرار است و هرجا که دولت تخلف و فسادی را اعلام می کند دستگاه قضایی به سرعت وارد عمل شده و برخورد قاطع قضایی می کند و تا کنون پرونده های فسادهای بزرگ را شناسایی و در کنترل گرفتیم.

پورمحمدی که از میزان پرونده های مبارزه با فساد آماری ارائه نکرد پرونده های بسیاری را مرتبط با گذشته دانست و ادامه داد: آنچه در کاهش فساد مهم است میزان و تعداد شکایات فعلی مردم و بررسی های تخصصی و کارشناسی در سنجش سلامت ملاک است و خوشبختانه کاهش محسوسی در ابتلاء به فساد در نظام اداری داشتیم.

وی در مقوله مبارزه با فساد در حوزه زمین خواری نیز گفت: خوشبختانه هماهنگی بیشتری بین قوا انجام شده و در مناطقی که زمین خواری شیوع بیشتری داشته تا حدود قابل توجهی این ناهنجاری کنترل شده و سرعت لجام گسیخته آن را مهار کردیم.

ارسال نظر: