در گفتگو با «نسیم آنلاین»

رئیس دیوان عدالت اداری انتصابش به عنوان "دادستان کل کشور" را رد کرد

کدخبر: 2016750

رئیس دیوان عدالت اداری با رد شایعات انتصابش به عنوان دادستان کل کشور گفت: این موارد شایعه است و تا کنون بیان رسمی در این رابطه صورت نگرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر منتظری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «نسیم آنلاین» از احتمال افزایش تعداد شعب رسیدگی کننده به پرونده دعاوی این نهاد حقوقی خبر داد و گفت: در ساختمان جدید نیاز داریم تا قضات باسابقه قضاوت قابل توجه و مناسب برای امر قضاوت در دیوان عدالت را جذب کنیم.

وی افزود: در این مهم علاوه بر نداشتن قاضی متخصص به کارکنان بیشتری نیز نیاز داریم تا بتوانیم شعب رسیدگی کننده به مراجعات مردم را توسعه دهیم و بر این اساس نیاز است تا اعتبار کافی نیز داشته باشیم.

رییس دیوان عدالت اداری با اعلام این موضوع که این نهاد حقوقی از استقلال در جذب قاضی و نیروی مورد نیاز و ردیف بودجه برخوردار است گفت: از سال گذشته مجوز جذب 100 نیروی مورد نیاز دیوان عدالت را کسب کردیم اما به دلیل مشکلات موجود در بحث تأمین منابع مالی موفق به جذب نیرو نشدیم.

منتظری ادامه داد: در سال 94 بودجه این امر اختصاص نیافت و امیدوایم در سال آینده این مهم را حداقل تا حدودی محقق کنیم و امکان جذب تعدادی از افراد را برای سال آینده هم اکنون با پیش بینی شرایط موجود فراهم کردیم.

وی از دولت و مجلس که حل بخشی از مشکلات اعتباری دیوان عدالت اداری بر عهده آنهاست، خواست تا با تصویب بودجه و اعتبار کافی زمینه تقویت و توسعه رسیدگی به شکایات مردم در دیوان عدالت اداری را فراهم کنند.

رییس دیوان عدالت اداری در خصوص حذف دو مرحله رسیدگی به شکایات به منظور کاهش حجم رسیدگی ها نیز بیان کرد: برای صیانت از حقوق مردم تا کنون مشکلی با رسیدگی دو مرحله ای در شعب دیوان عدالت اداری نداشتیم و تلاش می کنیم با جذب قاضی به پرونده ها سریعتر رسیدگی کنیم.

منتظری همچنین در رابطه با این مهم که برخی از مواد قانونی دیوان عدالت اداری مصوب 1392 نیاز به اصلاح و بازنگری دارد بیان کرد: این موارد را تهیه، بررسی و تدوین کردیم و به زودی برای اصلاح و تصویب آن اقدام و پیشنهادات لازم را انجام می دهیم.

در خاتمه وی با رد شایعات مرتبط با احتمال انتصاب وی در دادستانی کل کشور گفت: این موارد شایعه است و تا کنون بیان رسمی در این رابطه صورت نگرفته است.

ارسال نظر: