عضو کمیسیون اصل ۹۰ در گفتگو با «نسیم آنلاین» عنوان کرد:

پیگیری رسانه‌ها؛ کمک کمیسیون در پرونده زمین‌خواری/ چند متولی بودن باعث عدم پاسخگویی در این خصوص شده

کدخبر: 2055879

یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه پیگیری رسانه‌ها در خصوص زمین‌خواری کمک به این کمیسیون است، رسیدگی به این پرونده را جزو اولویت‌های اصلی در مجلس دهم اعلام کرد.

محمدرضا امیر حسن خانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین » در خصوص پیگیری پرونده زمین‌خواری در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون اصل 90 خیلی از موارد مطرح هست و ما دنبال این هستیم که پرونده‌های گذشته را به یک جایی برسانیم، اصل زمین‌خواری که شما مطرح می‌کنید یکی از معضلات کشور است نه‌فقط بحث کمیسیون اصل 90 باشد، قطعاً این پرونده‌ای که مطرح بوده باید به یک سرانجامی برسد و ما باید به یک راهکاری برسیم تا این پدیده را بتوانیم متوقف کنیم و صد در صد جزء اولویت‌هایمان در کمیسیون اصل 90 قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی، در ادامه خاطرنشان کرد: در تمام پرونده‌ها ما مشکل فرآیند داریم، این مشکل فرآیند ممکن است قسمتی از آن‌یک خلأ قانونی باشد یا یک قانونی کم داشته باشیم یا یک قانونی محدودیت ایجاد کرده که نهایتاً با شرایط فعلی سازگار نیست. از طرفی ممکن است مشکل، مشکل نارسایی و یا نواقص در آیین‌نامه‌های دولت باشد ما به تمام این موارد توجه می‌کنیم و سعی می‌کنیم این موارد را مرتفع کنیم یعنی آن فرایند را تسریع کنیم حال این فرآیند اگر به قانون برمی‌گردد قانون را اصلاح کنیم و اگر به دستگاه اجرایی برمی‌گردد دستگاه اجرایی را اصلاح کنیم.

وی اضافه کرد: بعضی مواقع ما متأسفانه چند متولی داریم و چون چند متولی داریم هیچ‌کدام هم پاسخگو نیستند وقتی می‌پرسید یکی می‌گوید که مربوط به من نیست و به یک دستگاه دیگر مربوط می‌شود و اگر آن‌یکی بپرسید می‌گوید مربوط به من نیست به دستگاه دیگری مربوط می‌شود. بالاخره باید در مورد این مسائل به یک جمع‌بندی برسیم.

این عضو کمیسیون اصل 90 در خصوص مباحث مطرح‌شده در کمیسیون اضافه کرد: مباحثی که در کمیسیون مطرح‌شده مسکن مهر و حقوق‌های نجومی است و این مسائلی است که ما داریم روی آن‌ها کار می‌کنیم و یقیناً این دو موضوع را باید به سرانجامی برسانیم.

وی در پایان گفت: این پیگیری شما خبرنگاران و رسانه‌ها خیلی می‌تواند کمک کند و من از شما تشکر می‌کنم که پیگیر موضوع هستید.

ارسال نظر: