منشور همکاری آموزشی دستگاه‌های اجرایی کشور تنظیم شد

کدخبر: 898419

مدیر کل منابع انسانی سازمان بازرسی کل کشور: در همایش مدیران آموزش و دستگاه‌های اجرایی: بسیاری از تخلفات و جرائم دستگاه‌های اجرایی ناشی ازعدم آگاهی مدیران به قوانین است

به گزارش خبرنگار نسیم، محمد صنایع در دومین همایش مدیران آموزش و دستگاههای اجرایی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها با اعلام اطلاعات خود به سازمان بازرسی مخالفت می‌کردند، گفت:اگر نظارت را یک فعالیت مشارکتی بدانیم در جهتی حرکت خواهیم کرد که نقاط تقابل بین ناظر و نظارت شونده به نقطه تعامل تبدیل می‌شود.چند سالی است که سازمان بازرسی بر این رویه تاکید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بازرسی از دستگاه اجرایی آغاز و به آن هم ختم می شود، افزود: باید فرهنگ خود سازمان بازرسی تغییر کند و پروژه تحقیقاتی متناسب با این مساله آغاز شده است و باید مخاطب را جزیی از این فرایند بازرسی بدانیم.

صنایع با تاکید بر اینکه نباید سدی مقابل مشاوران امین در دستگاه‌ها ایجاد شود، گفت:اگر مشاور امین داشته باشیم تا درستی یا نادرستی تصمیم مدیری را در دستگاه‌های اجرایی اعلام کند، نباید سدی در برابر آن ایجاد کنیم و باید نظارت شونده خود تسهیلگر نظارت شود و نیاز است تا رابطه این دو در درون مرزهای حرفه‌ای تعریف شود.

مدیر کل منابع انسانی سازمان بازرسی با اشاره به ضرورت به روز بودن دانش ناظران و بازرسان گفت: برای برقراری یک رابطه دو سویه و مناسب بین ناطران و نظارت شوندگان، باید ناظران به یک دانش روز مجهز شوند، در همین راستا برای برخورد حرفه‌ای گرایانه دست نیاز به سوی دستگاه‌های اجرایی بلند کرده‌ایم.

وی با اشاره به آسیب‌های احتمالی خطرات و لغزش‌های سازمان بازرسی تصریح کرد: اگر خود سازمان بازرسی در انجام وظایف خود دچار خطا شود آنچه بیش از همه ضرر می بیند، اداری و اجرایی کشور است. آموزش باید راه نظارت و بازرسی را در کشور هموار کند و اگاه سازی مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به آن چیزی که قرار است این را هموار کند،ضروری است.

وی با انتقاد از برخی دستگاه‌ها گفت:چند سال طول کشید تا دستگاه‍‌های اجرایی در جریان این امر قرار گیرند که اطلاعات خود را مناقصات اعلام کنند و برخی از آنها با مخالفت می‌گفتند که قانون باید این امر را از ما بخواهد. صنایع،اطلاعات درست و به هنگام را امری ضروری دانست و افزود : بخش قابل توجهی از تخلفات و جرائم اداری ناشی از عدم اگاهی نسبت به قوانین است.

ارسال نظر: