فرار به جلوی زلفی‌گل: مگر قبلی ها که بودند؟

کدخبر: 2374151

وزیر علوم در خصوص برخی انتقادها از ترکیب جدید هیات امنای برخی دانشگاه‌ها گفت: کسانی که به این موضوع انتقاد دارند ابتدا ببینند هیات امنای قبلی دانشگاه چه کسانی بوده و چه پست‌هایی داشتند.

محمدعلی زلفی گل ضمن بیان این مطلب به مبنای تغییر هیات های امنا در دانشگاه‌ها و دلیل انتخاب شهردار اسبق و فعلی تهران در هیات امنای دانشگاه تهران اشاره و اظهار کرد: کسانی که به این موضوع انتقاد دارند ابتدا ببینند هیات امنای قبلی دانشگاه چه کسانی بوده و چه پست‌هایی داشتند. در واقع کسانی در هیات های امنا منصوب می‌شوند که هم سابقه اجرایی و هم سابقه علمی داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: اعضای هیات امنای دانشگاه‌ها باید کسانی باشند که قدرت داشته و بتوانند به منویات دانشگاه‌ها از جنبه‌های مختلف نرم‌افزاری، سخت‌افزاری،‌ زمین قوانین،‌ مقررات و غیره کمک کنند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: به طور کلی هیات‌های امنای دانشگاه‌ها باید به اندازه‌ای تجربه اجرایی داشته باشند که رای و نظر آنها به تدوین و اجرای قوانین،‌ مقررات، حمایت و تشویق در برنامه‌ها  امور دانشگاه‌ها کمک کننده باشد به این دلیل است که هیات‌های امنای دانشگاه تهران را از بین چهره‌های مدیریتی و سیاسی انتخاب کردم.

زلفی‌گل در خصوص برنامه وزارت علوم برای تغییر هیات‌های امنای سایر دانشگاه‌ها نیز تاکید کرد: این موضوع همانند یک سیکل می‌چرخد بنابراین تغییر تحولات در هیات‌های امنای دانشگاه‌ها امری طبیعی است و تغییر خواهند کرد.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: