با حکم قوه قضائیه، بازگشت هفت تپه به ایدرو

کدخبر: 2373609
خبرنگار:

پس از حدود ۸ ماه بررسی پرونده هفت تپه در دادگاه تجدید نظر، خبرگزاری مهر کسب اطلاع کرد که روز گذشته حکم نهایی خلع ید خریدار از سوی قاضی پرونده به خریدار و سازمان خصوصی سازی ابلاغ شد.

به گزارش نسیم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر: آخر وقت اداری دیروز دوشنبه ۱ شهریور، رأی نهایی و قطعی دادگاه تجدید نظر مبنی بر خلع ید خریدار هفت تپه از این مجموعه اقتصادی-صنعتی و بازگشت آن به دستگاه دولتی مالک اولیه آن، به طرفین دعوا شمال سازمان خصوصی سازی به عنوان نماینده دولت و خریدار این مجموعه ابلاغ شد.

شعبه ۲۱ دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضائی شهید بهشتی، رأی نهایی را صادر کرده است.

3871864

این حکم خلع ید خریدار متهم و پرحاشیه هفت تپه، نهایتاً پس از کش و قوس‌ها و حواشی فراوان، از سوی قاضی پرونده به سازمان خصوصی سازی ابلاغ شده است.

عضو هیئت عامل سازمان خصوصی سازی: حکم قطعی خلع ید خریدار هفت تپه به طرفین ابلاغ شد

محمد امین یوسفی عضو هیئت عامل سازمان خصوصی سازی با تأیید ابلاغ این حکم به سازمان خصوصی سازی اظهار کرد: دیروز شنبه ۱ شهریور این حکم به سازمان خصوصی سازی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از اجرای این حکم، وارد فاز اجرایی خواهیم شد. این موضوع مانند سایر موضوعات مشابه و واگذاری‌هایی که فسخ یا ابطال می‌شوند، است؛ لذا این شرکت یا شرکت‌هایی با سرنوشت مشابه، به دستگاه مادرتخصصی مربوطه برمی گردند.

معاون حقوقی سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: ما صرفاً حکم را به دستگاه مادرتخصصی ابلاغ کرده و این دستگاه نسبت به تصرف، اقدام خواهد کرد و به حالت قبل از واگذاری تبدیل وضعیت خواهد یافت.

هفت تپه به ایدرو بازمی گردد

وی یادآور شد: پیش از واگذاری نیز سازمان خصوصی سازی هیچ دخل و تصرفی در شرکت‌های دولتی نداشت؛ ما صرفاً در جایگاه ابلاغ این رأی به وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم.

یوسفی گفت: هفت تپه به ایدرو برمی گردد؛ عملیات اجرایی آن در اختیار ایدرو است و ما فقط نامه آن را به ایدرو ارسال خواهیم کرد.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: