در کنکور امسال دختران موفق‌تر بودند یا پسران؟

کدخبر: 2364227

رییس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن اعلام آمار قبولی های کنکور در گروهای آزمایشی گفت: زنان بیش از ۵۳ درصد صندلی های رشته های با آزمون دانشگاه ها را از آن خود کردند.

دکتر ابراهیم خدایی ضمن بیان این مطلب به تشریح آمار قبولی های کنکور در گروهای آزمایشی را پرداخت و گفت: در مجموع تعداد ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ داوطلب در کنکور ۹۹ پذیرفته شدند که از این تعداد در گروه آزمایشی علوم ریاضی تعداد ۶۲ هزار و ۸۴۸ داوطلب، علوم تجربی ۶۱ هزار و ۵۱۷ نفر، علوم انسانی ۵۵ هزار و ۵۷ داوطلب،هنر ۶۱ هزار و ۹ داوطلب و در نهایت در گروه آزمایشی زبان نیز ۴۴۱۷ داوطلب موفق به کسب صندلی رشته های باآزمون دانشگاه ها شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: در آزمون سراسری سال ۹۹ تعداد ۱۱۸ هزار و ۵۰ داوطلب در دوره روزانه، تعداد ۱۸ هزار و ۹۶ داوطلب در دانشگاه پیام نور، ۱۳ هزار و ۴۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان، ۱۸ هزار و ۷۹۷ نفر در موسسات غیرانتفاعی، ۱۳ هزار و ۳۹۵ نفر در پردیس های خودگردان، ۵۱۴ نفر به صورت شهریه پرداز و ۵۳۳۹ نفر نیز در ۴ رشته دانشگاه آزاد پذیرفته شدند که در مجموع ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ نفر در رشته های با آزمون کنکور پذیرفته شدند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آمار پذیرفته شدگان رشته های با آزمون کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ به تفکیک جنسیت به این صورت است که زنان با آمار ۱۰۱ هزار و ۹۱۲ نفر یعنی ۵۳.۶ درصد بیشترین قبولی رشته های کنکور را از آن خود کردند. سهم مردان نیز ۸۸ هزار و ۳۶ نفر یعنی ۴۶.۴ درصد بوده است.

دکتر خدایی تاکید کرد: سایر رشته های دانشگاه آزاد اسلامی به غیر از رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی و دامپزشکی توسط دانشگاه ازاد اسلامی اعلام خواهد شد که جمع پذیرفته شدگان با ازمون این دانشگاه ۸۸۶۹۳ نفر می باشد .

خدایی اظهار کرد:مجموع پذیرفته شدگان بدون آزمون (با سوابق تحصیلی ) ۴۱۸ هزار و ۳۸۶ نفر است که ۲۲۹ هزار و ۳۳۹ نفر آنها توسط سازمان سنجش آموزش کشور و ۱۸۹ هزار و ۴۷ نفر نیز توسط دانشگاه آزاد قبلا اعلام شده است.

دبیر شورای سنجش پذیرش دانشجو تاکید کرد: مجموع کل قبولی اعلام شده برای آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ شامل با آزمون و سوابق تحصیلی اعلامی توسط سازمان سنجش و دانشگاه ازاد اسلامی ۶۹۷ هزار و ۲۷ نفر است.
وی تاکید کرد:به علت شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ان وبراساس پروتکل های اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا سازمان سنجش ضمن عذرخواهی از داوطلبان به اطلاع می رساند پاسخگویی حضوری نخواهد داشت و صرفا بصورت الکترونیکی و از طریق سایت سازمان پاسخگوی داوطلبان خواهدبود.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: نتایج دانشگاه امام صادق(ع) متعاقبا از طریق سایت سازمان سنجش اموزش کشور اعلام خواهد شد.مواردی از قبیل اشتباه در انتخاب رشته و غیر پس از بارگذاری کارنامه داوطلبان بررسی خواهد شد.
خدایی در پایان اظهار کرد:برای اگاهی از زمان ثبت نام و مدارک لازم به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشورو سایت های دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: