وزیر راه: باید اقتصادایران را به اقتصاد جهانی وصل کنیم

کدخبر: 897302

آخوندی افزود: اگر بخواهیم صنعت، مسکن، اقتصاد، خدمات و هتل‎ها توسعه پیدا کنند به پول و بازار نیاز داریم و به یک بخش خصوصی توانمند و یک نظام مالی که از بخش خصوصی حمایت کند نیاز داریم

به گزارش «نسیم»، عباس آخوندی در جمع مردم بروجرد بیان کرد: امید است دولت، مجلس و قوه قضاییه بتوانند آنچه که در توان دارند در خدمت مردم باشند و انجام وظیفه کنند.
وی با بیان اینکه بطور قطع دولت و رئیس جمهوری از کوچکترین اقدامی دریغ نخواهند کرد، افزود: امروز شهرستان بروجرد با تاریخ کهن، ارجمند و دانشمندانی بزرگ چه در حوزه دین که برای همه شناخته شده هستند و چه در حوزه ادب بزرگانی چون آیت‎الله بروجردی، شهیدی و زرین‎کوب را داریم. مردم بروجرد بر گردن همه شیعیان جهان حق دارند و بر خود لازم می‎بینیم که مقام دانشمندان این شهر را ارج نهیم.
آخوندی افزود: واقعیت این است که در شرایط سختی در کشور بسر می بریم و همه از طریق رسانه‎های عمومی و گروهی در جریان مسائل و مشکلات کشور هستند.
وی با بیان اینکه بدخواهان این کشور عرصه را برای فعالیت اقتصادی تنگ کرده‎اند، تصریح کرد: تدبیر این است که این عرصه را باز کرده و بتوانیم اقتصاد ایران را به اقتصاد جهانی وصل کنیم.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همان موضوعی که در سیاست‎های ابلاغی و مقاومتی کشور آمده و می خواهیم اقتصادی مبتنی بر توان داخلی داشته باشیم ولی با این توضیح که با نگاهی به افق جهانی امکان ضرورت دستیابی به بازارهای بین المللی را در آن داشته باشیم.
وی افزود: اگر رئیس جمهوری و دولت تدبیر به مطرح کردن این موضوع پرداختند فقط جنبه سیاسی آن نبوده بلکه گشودن افق‎های بلند و دستیابی به بازارهای بزرگتر از بازار اصلی ایران آنهم برای اشتغال جوانان این سرمایه های عظیم کشور است.
این وزیر ادامه داد: امروز قدرت‎های بزرگ در کشورهای عراق، افغانستان و سوریه نیز نفوذ پیدا کرده اند اما نتوانسته اند به اهدافشان برسند.
آخوندی افزود: ایران اسلامی با تدابیر رهبری و پشتوانه مردم و حماسه سربازانی چون ارتش و سپاه همچنان جزیره ثبات این دریای پرتلاطم در منطقه است.
وی با بیان اینکه امروز زمانی رسیده است که بتوانیم به یک تعادل در جهان برسیم، اظهار کرد: امید است با رسیدن به تعادل جهانی و حل مشکلات بین‎المللی یک افق روشن پر از صلح و امنیت را برای تمام مردم داشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی کشور تاکید کرد: تمامی این مسائل برمبنای احترامات متقابل اصلاحات و آزادی و حفظ وحدت ملی امکان‎پذیر است.
وی در بخشی دیگر از سخنانش درپاسخ به مشکلات موجود شهرستان بروجرد، یادآور شد: واقعیت این است که در حال حاضر دارای مشکلات انباشته‌ای در بخش نظام پولی کشور داریم.
آخوندی افزود: اگر بخواهیم صنعت، مسکن، اقتصاد، خدمات، هتل‎ها و ...توسعه پیدا کنند به پول و بازار نیاز داریم و به یک بخش خصوصی توانمند و یک نظام مالی که از بخش خصوصی حمایت کند نیاز داریم.
وی یاد آور شد: دولت حمایت‎های خوبی از این بخش داشته است و نمایندگان مجلس نیز باید در جهت ساختار نظام مالی و پولی کشور به نظام جمهوری اسلامی کمک کنند زیرا بخش مالی همانند تزریق خون در رگ‎های نظام است.
آخوندی ادامه داد: در حال حاضر زیربنای مهمتر از مسکن، صنعت و... وجود زیربنای مالی و بازسازی آن در کشور است.
وی افزود: بانکها با توجه به مطالبات معوقه‌ای که داشته‌اند و با توجه به حجم سرمایه اندکی که دارند وام دهی آنها محدود است و به همین خاطر اکثر صنایع با مشکل نقدینگی مواجه هستند.
آخوندی با بیان اینکه نام دولت یازدهم دولت تدبیر و امید گذاشته شد تا امید در مردم خلق شود، تصریح کرد: تمام مردم اعم از فعالان اقتصادی و جوانان کشور باید این را بدانند که آنچه که در توان جامعه می باشد بیشتر از توان دولت است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز باید دنبال این راهکار باشیم که چگونه جوانان را وارد عرصه‎های اقتصادی، ارزش افزوده و خلاقیت کنیم تا بتوانند در بروجرد به ایجاد درآمد بپردازند.
وی ادامه داد: پیشنهاد می شود با تشکیل شورای توسعه در بروجرد بدنبال رفع مشکلات سرمایه گذاری در شهرستان باشیم و بتوانیم در این شورا از بخش خصوصی حمایت کنیم.
آخوندی با بیان اینکه امکان دارد با تشکیل شورای توسعه و جذب سرمایه گذار ثروت را افزایش دهیم، افزود: بروجرد دارای نمونه‌های تاریخی ارزشمندی است که باید گفت این ملت‎ها هستند که این نمونه‎ها را بوجود آورده‌اند و ابنیه تاریخی محصول دولتها نیست زیرا دولتها نمی توانند اینگونه کارهای مهم را انجام بدهند.
وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی شورای توسعه در بروجرد بطور قطع می‎توانیم به رونق اقتصادی برسیم و تعامل دولت و جامعه شهری و توسعه نهادهای محلی آن موقع امکان پذیر خواهد بود.
این وزیر تاکید کرد: اگر ببینیم که در بروجرد افرادی هستند که از سهم خودشان بخواهند سرمایه گذاری کنند ما هم کمک می کنیم تا مشکلات بروجرد حل شود.
ارسال نظر: