معاون وزیر راه: متوسط سن ناوگان هوایی مسافری به ۲۱ سال کاهش یافت

کدخبر: 933044

علیرضا جهانگیریان افزود: در سالجاری ۱۰ وسیله پرنده وارد کشور شده و ۵۰۰ صندلی پرواز اضافه شده اما به همین میزان نیز هواپیمای غیرفعال داریم

به گزارش «نسیم»، وی گفت: در راستای نظارت بر عملکرد دفاتر فروش بلیت ۳۰۰ آژانس خدمات مسافرتی بازرسی شدند، مجوز ۱۶ دفتر خدمات مسافرت هوایی تعلیق و ۱۸ دفتر لغو مجوز شدند .

جهانگیریان اظهار داشت: در پنج ماهه ابتدای امسال 162 هزار نشست و برخاست هواپیما داشتیم که این رقم در مدت مشابه سال قبل 148 هزار نشست و برخاست بوده است .

وی ادامه داد: در زمینه اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌ها در 5 ماهه ابتدای سال 20 میلیون نفر به اعزام و پذیرش داشتیم که این رقم در مدت مشابه سال قبل 17 میلیون و 287 هزار نفر بوده است .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در 5 ماهه ابتدای امسال 7.5 میلیون مسافر داخلی اعزام و پذیرش شدند که سال گذشته این رقم 6.9 میلیون نفر بود .

وی یادآور شد: همچنین در بخش پروازهای عبوری امسال 82 هزار پرواز عبوری در 5 ماهه ابتدای سال داشتیم که این رقم سال گذشته 68 هزار پرواز بوده است؛ روزانه حدود 900 پرواز عبوری از فضای کشور داریم .

رئیس سازمان هواپیمایی بیان کرد: از نظر تعداد هواپیما و صندلی پرواز امسال رشد چندانی نداشتیم و در حال حاضر حدود 140 فروند هواپیمای فعال در قالب 22 هزار صندلی پرواز داریم .

جهانگیریان یادآور شد: در 5 ماهه ابتدای امسال تعداد پروازهای تأخیری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، در فرودگاه تهران و تبریز تأخیرات بیشتری داشتیم که به دلیل انجام عملیات عمرانی بود .

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین مجوز 16 دفتر خدمات مسافرت هوایی تعلیق و 18 دفتر لغو مجوز شدند .

معاون وزیر راه با بیان اینکه فعلاً درخواستی از سوی ایرلاین‌ها برای خرید توپولف نداشته‌ایم، گفت: به دلیل نبود ظرفیت کافی اعم از هواپیما و صندلی پرواز فعلاً قوانین آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اجرا نمی شود .

ارسال نظر: