مشهورترین حسینیه جهان شاهد قدم‌هایی بود که عزم اقامه جماعت در مسجدالاقصی را داشتند

کدخبر: 959052

حاشیه‌نگاری «نسیم» از اقامه عزای دانشجویان در محضر رهبر معظم انقلاب در اربعین سیدالشهدا(ع)؛ مراسمی که در آن دست نوشته‌ "ما عاشق مبارزه با صهیونیست ها هستیم" در کنار شعر "لبیک یا حسین" معنا و مفهوم ویژه‌ای را تداعی می‌کرد

به گزارش خبرنگار «نسیم» حسینیه امام خمینی رحمه‌الله پیش از ظهر امروز در مراسم اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و اصحاب با وفای ایشان، میزبان هیأتهای دانشجویی از سراسر کشور بود .

دانشجویان مشتاق به شرکت در مراسم اربعین حسینی در حضور رهبر انقلاب ، ساعت 6:30 صبح از ورودی 16آذر دانشگاه تهران جلوی مسجد این دانشگاه جمع شدند تا ضمن دریافت کارت ملاقات در قالب دسته های عزاداری به سمت بیت رهبری حرکت کنند .

ساعت 7:30 دقیقه حرکت دسته های عزاداری دانشجویان در قالب دو هیأت خواهران و برادران به سمت حسینیه امام خمینی(ره) و از درب اصلی دانشگاه تهران آغاز شد .

دانشجویان از خیابان فخر رازی که خیابان روبروی ورودی اصلی دانشگاه تهران است مستقیم به سمت بیت رهبری حرکت کردند .

درحالی که در طول مسیرمداحان به نوحه سرایی پرداخته و دانشجویان نیز با آنها همنوا شده بودند، پرچم جمهوری اسلامی ایران و پرچم های رنگارنگی که روی آن اسامی ائمه اطهار نقش بسته بود در دست دانشجویان فضای زیبایی را ایجاد کرده بود.

دانشجویان مشتاق دیدار یار بودند و هرکسی به نحوی تلاش داشت که این شوق و ارادت خود را فریاد بزند؛ برخی سربند "لبیک یا حسین" داشتند و برخی بازوبند، برخی از دانشجویان هم بر روی کف دستان خود دلنوشته هایی را حک کرده بودند که" لبیک یا خامنه ای".

هرچند که شاید عبارت جدید"ما عاشق مبارزه با صهیونیست ها هستیم" بیش از هر شعار دیگری در بین دانشجویان جلوه گر بود و در کنار شعار "لبیک یا حسین" معنا و مفهوم ویژه‌ای را تداعی می کرد

مامورین نیروی انتظامی در طول مسیر به منظور برقراری آرامش بیشتر برای حرکت هیأت های دانشجوئی حضور داشتند و هرجا که لازم بود با متوقف کردن و تغییرجهت ماشینهای سواری باعث تسهیل در حرکت این هیأت ها می شدند .

هیأت های عزاداری دانشجوئی از انتهای خیابان فخر رازی وارد خیابان جمهوری شدند و از آنجا مستقیم ادامه مسیر دادند تا وعده گاهی آشنا اخص برای جوانان، کوچه شهید فریبرز کشور دوست یعنی همان جایی که در ایام محرم، وقتی رهبر انقلاب بانی مجالس روضه ارباب می شودند، می شود محل قرار سیل جمعیت عاشقان اباعبدالله.

به کشور دوست که رسیدیم مداح خطاب به دانشجویان گفت به محضر آقا نزدیک شدیم و ان شاء الله صداها رسا تر باشد .

8:10 بود که دانشجویان به پشت گیت های بیت رسیدند .

جمعیت آنقدر زیاد بود که عبور هیأت های دانشجوئی از گیت ها حدود دو ساعت طول کشید .

سه هزار دانشجو از سراسر کشور در این مراسم حضور یافتند .

برخی از افراد پشت درب های حسینیه امام خمینی به دنبال کارت ملاقات از دانشجویان میخواستند که اگر کارت ملاقات اضافه دارند به آنها بدهند تا آنها نیز بتوانند به دیدار حضرت آقا نائل شوند .

بالاخره دانشجویان وارد معروف ترین حسینیه جهان شدند، همانجایی که بارها مقامات آمریکایی درباره اش گفته اند که ما اینجا در آمریکا ساعت ها برنامه ریزی می کنیم ولی آنکه مدیریت امور می کند "آیت الله خامنه ای" است در حسینیه "امام خمینی"

دانشجویان دل در دل نداشتند، با اینکه میدانستند درب ورود رهبر انقلاب کدام سمت است، اما همه طرف را مواظب بودند نکند که مولایشان از در دیگری وارد شود و آنها کسر ثانیه ای نظاره جلوه قامت یار را از دست بدهند.

در همین اثنا بود که ناگهان ورود "حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه ای" در راس ساعت 10 صبح پایان بخش شعارهای مکرر "ای پسر فاطمه منتظر تو هستیم" دانشجویان بود.

با ورود رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی(ره) دانشجویانی که حالا دیگر سر از پا نمی شناختند تمام ارادت خود را در گلویشان جمع کرده بو.دند و در اربعین حسینی ندا می دادند "ابالفضل علمدار خامنه ای نگهدار" ، "ما همه سرباز توایم خامنه ای گوش به فرمان توایم خامنه ای"

آقا با چهره نام آشنای دانشجویان یعنی نمایندیشان در دانشگاه ها، حجت الاسلام محمدیان ، وارد شدند و در محل در نظر گرفته شده نشستند.

مراسم با قرائت آیات نورانی قرآن آغاز شد و بعد از قرآن مداح اهل بیت آقای چینی ابیاتی در رسای اباعبدالله زمزمه کرد و سپس حجت‌الاسلام قاسمیان رئیس حوزه علمیه مشکات سخنرانی کرد .

پس از سخنرانی بود که نوبت به مداحی میثم مطیعی رسید، همان کسی که چند روزیست دل جاماندگان پیاده روی اربعین را با نوای " کنار قدمهای جابر سوی نینوا رهسپاریم" راهی کربلای اباعبدالله کرده بود.

میثم مطیعی اینبار هم با اشعار زیبا و نوای گرم خود حال و هوای بی نظیری را در فضای حسینیه ایجاد کرد.

با نزدیک شدن به اذان ظهر روز اربعین میثم مطیعی هم مداحی خود را پایان داد و به جمع دانشجویانی پیوست که آماده اقامه نماز جماعیت به امات "ولی امر مسلمین جهان" می شدند، جوانانی که نه تنها امید داشتند بلکه عزم خود را جزم کرده بودند که در آینده ای نه چندان دور همین نماز را در صحن مسجد الاقصی در فلسطین اقامه کنند.

ساعتی بعد نماز جماعت به پایان رسید در حالی که فرزندان امام خامنه ای دلواپس فراق پدر بودند و در دل هوای دیدار مجدد، اندکی گذشت و رهبری با حال و احوالی که با چند نفر از دانشجویان نزدیک به خودشان داشتند، از دانشجویان خداحافظی و حسینیه را ترک کردند در حالی که شعارهای " این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده" و "ما همه سرباز توایم خامنه ای، گوش به فرمان توایم خامنه ای" بدرقه راه رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) بود.

ارسال نظر: