دومین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند برگزار می‌شود

کدخبر: 1015841

نماینده حزب ملی اسکاتلند برگزاری دومین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند را به دلیل سیاست های نادرست کامرون اجتناب ناپذیر دانست

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، "لکس سموند"، وزیر اول سابق اسکاتلند روز یکشنبه برگزاری دومین همه پرسی برای استقلال اسکاتلند را به دلیل سیاست دیوید کامرون نخست وزیر محافظه کار انگلیس، اجتناب ناپذیر دانست .

نماینده حزب ملی اسکاتلند خاطرنشان کرد: به نظر من برگزاری دومین همه پرسی در مهلت زمانی که باید تعیین شود اجتناب ناپذیر است .

وی به سه دلیل برای برگزاری همه پرسی جدید اشاره کرد و گفت: اولا دولت دیوید کامرون تاکنون به قول خود درباره انتقال فهرستی از قدرت های جدید به اسکاتلند که پیش از همه پرسی وعده آن را داده بود عمل نکرده است .

سپس چشم انداز همه پرسی درباره عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا که کامرون آن را تا پایان سال 2017 درخواست کرده است می تواند برخلاف میل وی سبب خروج اسکاتلند از اتحادیه اروپا شود .

و در نهایت عزم دولت دیوید کامرون برای ادامه سیاست ریاضتی خود سبب کاهش مزایای اجتماعی شده است . سموند گفت : به جای آنکه دوو مکس داشته باشیم، ما حق ریاضت مکس ( حداکثر ) را داریم .

نماینده حزب چپگرای اسکاتلند پس از آنکه مخالفان استقلال اسکاتلند در همه پرسی 18 سپتامبر 2014 با کسب 55 و سه دهم درصد آرا پیروز شدند، از سمت خود استعفا داد .

ارسال نظر: