یک اقتصاددان مطرح کرد

سهم ۳۵ درصدی مالیات از درآمد لایحه بودجه ۹۷

کدخبر: 2173789

رئیس مؤسسه توسعه و تحقیقات اقتصادی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران درآمدهای مالیاتی سهم ۳۵ درصدی از بودجه عمومی لایحه سال ۹۷ دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسن سبحانی امروز در یازدهمین همایش سیاست های مالی و مالیاتی ایران در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران با اشاره به مباحث و موضوعات پیرامون مالیات، اظهار داشت: در مالیات مصوب برای سال 1301 مشاهده می کنیم، رابطه ای با درآمد کلی کشور داشته و همچنین این رابطه با مخارج نیز مرتبط است، آن سال 11 میلیون و 904 هزار تومان مالیات در نظر گرفته شده و کل درآمد کشور 19 میلیون تومان بوده است که سهم مالیات 62 درصد است.

رئیس مؤسسه توسعه و تحقیقات اقتصادی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران به لایحه بودجه سال 97 اشاره کرد و گفت: مالیات 67 درصد درآمدها را بالغ می شود و تفاوت معناداری با سال 1301 نداریم، مالیات سال 1301 که از بودجه عمومی سهم 53 درصدی و از هزینه ها 46 درصد را تأمین می کند که اگر آن را به بودجه عمومی بگیریم 35 درصد سهم مالیات است.

وی تأکید کرد: بنابراین مسائل مشابه وجود داشته و باید آگاهانه حل شود.

سبحانی افزود: زمان دریافت مالیات هدف قرار می گیرد اما رکود حاکم بر کشور دست سازمان مالیاتی نیست و دیگران نقش تعیین کننده دارند بنابراین می توان در جهت کارآمدی دریافت مالیات گام برداشت، اما در رکود مشکلات را افزایش می دهد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: