وزیر راه و شهرسازی:

احداث شهرک های گردشگری، جلوی ساخت و ساز غیرمجاز را می گیرد

کدخبر: 2291190

اسلامی گفت: مصوبه هیات ‌وزیران برای احداث شهرک‌ های گردشگری در استان های شمالی می تواند جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، «محمد اسلامی» در هفدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری در سال جاری با اشاره به مصوبه هیات دولت برای ایجاد شهرک های گردشگری در کشور افزود: ایجاد شهرک های گردشگری به پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی ارایه شده که هدف از ارایه این پیشنهاد، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بوده است.

وی یادآور شد: قرار است در این زمینه، سیاست و روالی پایه گذاری شود تا علاوه بر کاستن از دست اندازی به اراضی مرغوب، تقاضاهایی که برای خانه دوم یا اقامتی - تفریحی وجود دارد، نیز مدیریت شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: متاسفانه شاهد افزایش تخریب در منابع طبیعی و اراضی مرغوب کشاورزی هستیم که این مصوبه هیات وزیران می تواند جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرد.

رئیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با تاکید بر اینکه نباید نسبت به جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز برخورد منفعلانه ای داشت، تصریح کرد: اجرای این پیشنهاد علاوه بر آنکه برای دولت منابع مالی ایجاد می کند، موجب می شود تا دولت، نقدینگی را جمع آوری و به نحوی مدیریت کند تا از این طریق، خدمات منظمی به جامعه ارایه شود.

اسلامی بیان کرد: با تصویب این مصوبه تکالیف سنگینی برعهده شورای عالی شهرسازی و معماری واگذار شده و این شورا مکلف است تا در مدت 6 ماه برای این کار، تعیین تکلیف کند.

به گفته وی، کار شناسایی مناطق مستعد برای شهرک سازی باید مسیر قانونی خود را طی کند که شامل شناسایی در استان ها و در کارگروه زیربنایی، شهرسازی و محیط زیست، سپس بررسی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و ارجاع آن به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری است.

وزیر راه و شهرسازی با یاداوری اینکه مطابق قانون، وظیفه شهرک سازی برعهده شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است، تصریح کرد: اجرای مصوبه هیات وزیران نباید در بوروکراسی اداری گیر کند.

رئیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران یادآورشد: متاسفانه هم اکنون جریان ساخت و سازهای بی رویه ادامه دارد و با توجه به اینکه نظارت بر ساخت وسازهای غیرقانونی، کاری دشوار است این کار می تواند بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز را کاهش داده و شهرک سازی را در مناطق شمالی مدیریت کند.

وی گفت: مصوبه هیات وزیران همه دستگاه ها و وزارتخانه ها از جمله وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی، استانداری ها، سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی را مکلف کرده است که با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: